Az ingatlan tulajdonosváltásának (adásvétel, ajándékozás, öröklés) egyik elengedhetetlen jogi lépése a közművek átírása az új tulajdonos nevére. A jogszabályok egyértelműen előírják, hogy az érintett felek kötelesek meghatározott határidőn belül új szerződéseket kötni a szolgáltatókkal a viszonyok tisztázása érdekében. (X)

Hosszú éveken keresztül ez a folyamat kizárólag személyes ügyintézéssel volt lehetséges, amely nemcsak időigényes, hanem sok esetben bonyolult is volt a folyamat körülményessége miatt. Azonban a digitalizáció fejlődésével az élet ilyen szempontból is egyszerűsödött, az OnlineKozmu egyéb közművek online átírása esetén is gyorsabbá és kényelmesebbé teszi ezt a jogilag kötelező mutatványt, nem csak a gáz- vagy a villanyórák esetében.

A közművek átírásának fontossága

A közművek – többek között az áram, gáz, víz és távhő – szerződései az ingatlan tulajdonosának nevére szólnak, ezért tulajdonosváltás esetén ezeket frissíteni kell, hogy a felelősségek tiszták legyenek.

Akár adásvétel, akár öröklés vagy ajándékozás következtében változik a tulajdonosi szerkezet, az átírás elmulasztása komoly jogi és egyéb következményekkel járhat. Ha az új tulajdonos nem kezdeményezi időben az átírást, a szolgáltatók továbbra is a régi tulajdonost tekinthetik szerződő félnek, így a számlák kiegyenlítéséért ő marad felelős, pedig a szolgáltatást már nem ő veszi igénybe.

Ezért mindkét fél közös érdeke, hogy a közművek átírása mihamarabb megtörténjen, biztosítva az új tulajdonos zavartalan szolgáltatáshoz való hozzáférését.

Hogyan megy a folyamat online?

Az online ügyintézés jelentősen egyszerűbb, mint a személyes volt, viszont ennek is vannak betartandó lépései, illetve kellenek hozzá bizonyos dokumentumok.

A birtokbaadási jegyzőkönyv pontos elkészítése kardinális kérdés. Ebben az ingatlan birtokba adásakor az eladó és a vevő közösen rögzítik a mérőórák állásait, amit aláírásukkal hitelesítenek.

Nagyon fontos, hogy az új szerződő hivatalos meghatalmazást adjon az OnlineKozmu-nek az ügyintézésre, hiszen enélkül el sem indulhat a folyamat.

Az átírás előtt a szolgáltató végszámlát készít a régi tulajdonos részére, amelynek rendezése után az új szerződés életbe lép.

Miért jobb az online ügyintézés?

Az online ügyintézéssel időt takaríthat meg. A teljes folyamat bárhonnan, a nap bármely szakában intézhető, elkerülve a hosszas sorban állást az ügyfélszolgálatokon.

Az elektronikus úton benyújtott kérelmeket a szolgáltatók gyorsabban dolgozzák fel, így az új tulajdonos hamarabb juthat érvényes szerződéshez.

Ha az interneten keresztül intézkedik, a hibafaktor is nagyban csökken. Az online platformok lépésről lépésre végigvezetik a felhasználót a folyamaton, csökkentve az adminisztrációs hibák esélyét.

A közművek átírásának online lehetősége jelentősen megkönnyíti az ingatlan tulajdonosváltásának adminisztratív részét, így érdemes élni ezzel a modern és hatékony megoldással. Főleg, hogy az OnlineKozmu csapata szívesen segít, ha bármilyen kérdés merülne fel a folyamattal kapcsolatban.