Több üzleti modell is létezik, amiben érdemes gondolkodni egy étterem megnyitása során. Ezek közül is az egyik legjobb lehetőség, amikor már egy bejáratott márkákoz tudunk csatlakozni. Ez pedig nem más, mint a franchise. (X)
A legjobb reggeliző helyek egyike, a Cafe Brunch Budapest étteremlánc is ilyen többek között. Vannak korlátai is ennek az üzleti modellnek, mert nem a saját ötletünk kerül megvalósításra, de azért az előnyök sem elhanyagolhatóak. A franchise modell legnagyobb pozitívumait most végig vesszük, hogy teljesebb legyen a kép.
3 előny, ami kihagyhatatlanná teszi a franchise gondolatát
A legelső előny, hogy egy bevált és kialakult üzletet kaphatunk így. Készen van minden az arculattól kezdve az utolsó villáig. A menü, a működési folyamatok, sok esetben a beszállítók is részét képezik a teljes listának, ami az üzleti tervben benne van.
Hatalmas előnyt jelent az is, hogy egy jól ismert márkával dolgozhatunk, és nekünk már nem kell megküzdeni a konkurencia legyőzésével. Persze ez nem teljesen igaz, mert ez egy állandó harc, de az biztos, hogy sokkal könnyebb, mintha a nulláról kellene felépíteni egy brandet.
A franchise lényege, hogy a belső tér kialakításával sem kell bajlódni, mert ezt is megkaphatjuk a szerződés aláírásával, hiszen egy étteremlánc minden egyes tagja ugyanúgy néz ki. Így lehet hiteles és koherens a teljes megjelenés mindenhol.
Milyen segítségre lehet számítani egy ilyen modellben?
Nem minden együttműködés tartalmaz azonos elemeket, de nagyon nagy segítséget jelenthet, ha például olyan megállapodást köthetünk, ami megfelelő támogatást ad az induláshoz.
A képzés lehetősége nagyon sokat tehet a sikeres üzletnyitás és a működés érdekében. Egy étterem esetén például fontos segítség lehet, ha van barista képzés, amivel a kávé is kifogástalan felszolgálással párosulhat.
Nagyon kritikus terület minden üzlet életében a megfelelő marketing, ami szintúgy az előnyök közé sorolható abban az esetben, ha a marketing stratégia is “közös”. Természetesen ez alap dolognak tekinthető, ugyanis a teljes lánc akkor lehet sikeres, ha minden tagja ugyanazt képviseli a reklám terén is.
Extra előnyök a nagyobb forgalomért
Az innováció minden aspektusa szuper lehetőséget ad a kezünkbe, ami egy étterem életében például jelentheti azt is, hogy a márka ízeit a helyi adottságokhoz lehet igazítani. Így a némiképp kötött étlap is kaphat egy kis egyediséget a helyi jellegzetességeknek megfelelően.
Franchise modellben extra segítség az is, hogy már kialakult beszállítói rutinnal dolgozhatunk. Ahelyett, hogy magunknak kellene felkutatni a legjobb partnereket, ez is a “csomag” része. Minden előnyével együtt. Gördülékeny kapcsolat, szuper árak és bejáratott forgalom.
A Cafe Brunch Budapest pedig a saját pékségét is hozzáteszi a megállapodáshoz, aminek nyomán az autentikus friss péksütemények is növelik a hely értékét és színvonalát.