Egy átlagos üzlet berendezése is hatalmas kihívást jelenthet a tulajdonos számára. Több tényezőre is figyelni kell, a legnagyobb hangsúly pedig általában a polcok kiválasztásán és beszerzésén van. A termékek tárolása mellett azok bemutatására is szolgál, így az üzlet funkcionalitását és esztétikáját nagymértékben meghatározza. (X)

Mire figyeljünk a polcok vásárlásánál?

Egy üzlet berendezése egyszerűen megoldható az uzletberendezes.ugp.hu üzletberendezés webáruház segítségével, ahol különböző méretű, kialakítású polcok érhetőek el, de emellett még sok más termék, kiegészítő beszerzése megoldható. Vannak olyan berendezések, amelyek egyszerűen egy helyiségből sem maradhatnak ki. Természetesen azt, hogy végül melyik polc lesz az ideális választás, több tényező is befolyásolja. Az első, hogy milyen az üzlet típusa és termékkínálata. Ha nehéz vagy nagy méretű áru tárolására van szükség, akkor nagyobb teherbírással rendelkező polcokra van szükség.

Könnyebb termékekhez bőven elegendő egy egyszerűbb szerkezet. Az is fontos kérdés, hogy mennyire elsődleges az áruk vizuális megjelenítése. Egy elegáns, praktikus polc jobban felhívja a figyelmet, illetve az sem mindegy, hogy az elhelyezett termékek mennyire jól láthatóak. Ha már oldalról lehet látni, hogy pontosan mi található ott, az még jobban kiemeli az árut, nagyobb eséllyel találják meg a vevők.

Vannak fali és álló polcok is. A kisebb üzleteknek, könnyebb termékekhez, vagy ahol a helytakarékosság elsődleges szempont, a fali változatok lesznek az ideális megoldások. Nagyobb tér esetén már az álló, mobilis és könnyen áthelyezhető tárolók lesznek a hatékonyak. Az állítható polcok előnye, hogy a különböző méretű termékek tárolását egyszerűbben meg tudjuk oldani. A címketartókról sem szabad megfeledkezni, hogy minden fontos információt (ár, mennyiség, egységár stb.) pontosan látszódjon a vásárlók számára.

Alapos tervezésre van szükség

Ha megnéztük az elérhető lehetőségeket, hogy pontosan milyen és mekkora polcok közül lehet választani, még ne kezdjük el azonnal a bevásárlást. Alaposan gondoljuk át, hogy hova kerülnek majd a tárolók. Nyugodtan vegyünk elő tollat, papírt, végezzünk méréseket, fejben és papíron is tervezzük meg az üzlet kialakítását. Ha ezzel kész vagyunk, utána következhet a polcok beszerzése, majd elhelyezése a gyakorlatban. 

Marketing szempontból is gondoljuk át a termékpaletta kialakítását. A közkedvelt, sűrűn keresett árukat tegyük hátra, hogy a vásárlók a kínálat nagy részét lássák a nézelődés során.

Mennyire fontos a megjelenés?

Ha van rá lehetőség, a polcok megjelenésére is figyeljünk oda. Természetesen fontosabb szempont a méret, a minőség és a kezelhetőség, de az esztétika sem mindegy, pláne, ha egy újonnan nyíló üzletről beszélünk, ahol kiemelten fontos az első élmény a vásárlóknak.