Talán a leggyakoribb marketing “kórságról” már mindannyian hallottunk, miszerint B2B-ben nem a marketing révén lehet érvényesülni, hanem a sales és a kapcsolatok jelentik a biztos mentőövet. (X)
Ezzel a cikkel nem is a fenti állítást terjesztőket szeretnénk meggyőzni az ellenkezőjéről, inkább azoknak szól, akik valóban szeretnék elkerülni a gyakori hibákat, és feltett szándékuk, hogy folyamatosan növekvő vállalkozást építsenek.
Hadd szóljanak a hirdetések!
A leggyakoribb B2B marketing betegségek közé sorolandó az is, ha nincs marketing tagadás, viszont egyszerre minden csatornán ezerrel nyomulunk. Eszetlenül hirdetve viszont csak a nem a várt eredmények jönnek, ráadásul rengeteg pénzt is elégetünk eközben.
Ehelyett fontos megtervezni a hirdetési büdzsét, ugyanakkor azt is szem előtt kell tartani, hogy ehhez idő szükséges (legalább 6 hónap, plusz az átlagos sales ciklus hossza), mire megérkeznek az “első eredmények”.
Sokkal célravezetőbb, ha tervezetten, folyamatosan költünk (hirdetünk), mintha egyszerre nagyobb összeget elégetünk, és utána várjuk a sült galambot. Ez sajnos nem ritka jelenség, emiatt is fejtettük ki elsőként.
Nincsenek automatizmusok
Ezen a téren maximum annyit emelhetünk ki a cégek esetében, hogy a marketing vezető minden hónapban megkapja a fizetését (automatikusan), holott ennél sokkal több munkafolyamatot lehet ma már könnyedén automatizálni.
A marketing automatizációval foglalkozó B2B vállalatok 6-9 hónapon belül 10+%-os bevételnövekedést realizálhatnak.
Természetesen ezt is tervezetten érdemes elkezdeni, olyan csatornákon, amelyek megfelelően kontrollálhatók. Emellett tesztelni, még többet tesztelni és javítani, ha szükséges.
“Unalmas” terméket lehetetlen kreatív módon eladni
A következő marketing betegség szintén gyakran felüti a fejét, a B2B cégek egy része úgy véli, hogy az unalmasabb terméket jóval nehezebb eladni, pláne nem lehet kreatívan értékesíteni, így pedig az egész marketing unalmassá válik.
Tény, hogy mondjuk az ipari lézer eladásához más nyelvezetet és eszköztárat kell alkalmazni, mint például egy menő sneakereket kínáló vállalat esetében. Az igazság viszont az, hogy nem szabadna félni a lazább kommunikációtól, hiszen minden cég mögött emberek állnak, hozzájuk kell beszélni. Ugye, hogy így már sokkal könnyebb? Hisz ők is csak hús-vér emberek, akik éreznek, gondolkodnak, költenek.
Legyen szó akármilyen termékről, igenis lehet kreatív módon tálalni egy-egy sajátosságát, pozitív hatását.
Mérés nélkül nincs optimalizáció
Ha nem mérünk, mégis hogyan javíthatnánk? Fontos, hogy tisztában legyünk mindennel, ami a hirdetéseinkkel, leadjeinkkel kapcsolatban történik. Ha azt sem tudjuk, honnan érkeztek az érdeklődők, egyáltalán melyik csatorna jelenti a fő bevételi forrást, akkor csak a homályban tapogatózunk. B2B-ben mérjük az engagement-et, ilyen például a feliratkozás, a webinar regisztráció.
Több marketing betegséggel is küzd a vállalatod? Ez esetben a 7Blog online marketing ügynökséghez is fordulhatsz.