Az Uber Budapestre érkezése valószínűleg sok tekintetben át fogja rendezni a jelenlegi piacot. Eddig 2500 sofőr jelentkezett, akik vélhetően egyéni vállalkozóként vagy kisebb cégként fognak taxizni az új színekben.

A Bolttal kapcsolatban tavaly felmerült kérdésként az, hogy szabályos-e az, ahogy a Bolt a taxisoknak számláz. Akkor erre az volt a válasz, hogy a Bolt szabályosan jár el, csak a taxisok (akik sokszor alanyi adómentesek voltak) nem voltak tudatában annak, hogy nekik a külföldi cég részére kifizetett jutalék után meg kell fizetni a magyar ÁFÁ-t.

Az Uber konstrukciója egy kicsit bonyolultabb lesz, ugyanis a taxisok részben egy magyar cégnek fizetnek (aki természetesen ÁFÁ-val növelten állítja ki a számlát), részben pedig az Uber EU-s leányvállalatának fizet jutalékot, amiről ÁFÁ-t nem tartalmazó számlát kap. Ez után itthon kell megfizetni az ÁFÁ-t. Ez nyilván az általános ÁFA szabályok alapján fizető vállalkozóknak nem lesz probléma, de az alanyi menteseknek (különösen azoknak, akik eddig a magyar Főtaxitól kaptak csak számlát) oda kell figyelniük erre, azaz nekik ugyanúgy be kell fizetniük.

Mindez nem csak adminisztratív terhet jelent (amihez egy megfelelő könyvelő segítséget nyújthat), hanem úgy is kell tervezni, hogy

az Uber által hirdetett jutalék nettó összeg, ezen felül a költségekbe bele kell tervezni az ÁFÁ-t (amit alanyi mentes adózók nem vonhatnak le).