A digitális korban számos olyan üzleti kihívással találkozhatunk, melyre az online marketing szállítja a megoldást. Napjainkban már számos üzleti modell épül az internetre, az ott jelen lévő vásárlókra. Mivel egy igen dinamikusan fejlődő területről van szó, így az elérhető eszközök száma is folyamatosan nő. Azonban vannak olyanok is köztük, melyek időtállóak, ezekről lesz szó ebben a cikkben. (X) 

Először is tisztázzuk: mi az az online marketing?

Azon eszközök és stratégiák összességét nevezzük így, melyek segítségével megszerezhetjük, megtarthatjuk és növelhetjük az online közönségünket. Több módszer és stratégia összességéről van szó. Ilyen például a weboldalak optimalizálása, a tartalommarketing, a közösségi média felületek kezelése vagy az e-mail-marketing is.

Az olyan kiváló cégek, mint a toldi marketing még akkor is tudnak nekünk segíteni, ha esetleg egyáltalán nem értünk a feladathoz. Érdemes legalább felületesen ismerni ezt a területet, mert enélkül nehezebb lesz döntéseket meghozni.

Egy jó szakember segíteni fog abban, hogy a legrelevánsabb módszereket és stratégiákat alkalmazzuk. Segít megtalálni a megfelelő célcsoportot, akik számára ütős tartalmakat készíthetünk, eljuttathatjuk hozzájuk úgy, hogy mindez megfeleljen az igényeknek.

Milyen előnyei vannak az online marketingnek?

A hagyományos marketingeszközökkel szemben számos előnnyel rendelkeznek. Napjainkban a felhasználók rengeteg időt töltenek az online platformokon, így ott őket a legkönnyebb elérni, megszólítani. Ennek köszönhetően költséghatékonyabb is ez a megoldás, mint például egy óriásplakát.

A mérhetőség és a precíz célozhatóság az egyik legnagyobb előnye. Gyakorlatilag élőben követhetjük nyomon, hogy mennyire sikerült jól a kampányunk, milyen eredményeket produkál a hirdetésünk. Ráadásul folyamatosan változtathatjuk, optimalizálhatjuk, ami még eredményesebbé teszi az egész online marketinget.

Az online marketing eszközei

Számos eszköze van, melyek segítségével sokféle módon elérhetjük a célközönségünket. Ebbe bele tartozik a SEO, a PPC és így tovább. Kulcsfontosságú azonban, hogy megfelelően válasszunk közülük, és azokat hatékonyan használjuk.

Nézzünk meg párat közelebbről:

  • Weboldal: Ez a sajátunk, így nem vehetik el, ez fontos! Legyen információdús és adjon el.
  • Keresőoptimalizálás (SEO): Célja, hogy előrébb kerüljünk az olyan keresőkben, mint a Google.
  • Tartalommarketing: Értékes és releváns tartalmakkal növeljük a látogatók elköteleződését.
  • Közösségi média (social media) marketing: Melyik felületen (pl. Facebook, Instagram, TikTok) van a célcsoportunk? Ott kell feléjük kommunikálni, ahol elérjük őket.
  • PPC (pay-per-click – fizetett hirdetések): A célcsoportunknak hirdethetünk, utólag fizetve a tényleges kattintásokért.
  • E-mail-marketing: Hatékonyan és kvázi ingyen érhetjük el a célközönségünket.

Ezeken felül is még számos eszköz van, épp ezért érdemes egy szakemberrel konzultálni mielőtt belevágnánk az online marketingbe!