Biztos a Te fejedben is megfordult már, hogy egy kampány indításakor rákeresel saját magadra. Lehet, hogy meg is tetted már párszor. Az ok érthető. Tudni szeretnéd, milyen a hirdetés, hol jelenik meg, úgy fut-e, ahogy terveztétek. Ez leggyakrabban akkor jön elő, ha más – egy ügynökség vagy külsős kolléga – kezeli a hirdetési fiókotokat. Az még belefér, ha egyszer-egyszer  megteszed, de napi szinten már fizetned kell érte. (X)

Ha nálad kulcskérdés, hogy mennyire megbízható a hirdetéskezelés, akkor keress hozzá szakembereket! Az online marketing ügynökségek előnye, hogy több feladatot is egy kézben tartanak, egy adott stratégia mentén kezelik az összes felületedet. Fordulhatsz például segítségért Marketinges Erikához és csapatához, akik a kkv-k terén is nagy tapasztalattal rendelkeznek.

A keresésed pénzbe kerül

Elsősorban azért ne keress magadra a Google-ben, mert ára van. Méghozzá szó szerint. A PPC-t, vagyis a kattintás alapú hirdetéseket ugyanis egy minőségi pontszámmal skálázza a platform. 

Ez pedig azt jelenti, hogy ha csak rákeresel és nem nyomsz rá a reklámotokra, akkor számodra nem relevánsnak tekinti, és alacsonyabb besorolást kap. A rosszabb minősítésből pedig automatikusan nagyobb kattintási ár következik. 

A találati lista más és más

Azt előzetesen érdemes tisztázni, hogy a Google találati listája mindenkinek másképp jelenik meg. Hiába adott kulcsszó és keresés, egy másik felhasználónak máshogy jön majd elő. Hogy mi ennek az oka? 

Egy komplex és bonyolult rendszer a Google algoritmusa. Minden kattintásunkat elemzi, melyhez még hozzájön az is, hogy milyen eszközről keresünk, hol tartózkodunk, és mely oldalakat néztük meg korábban. Olyan eset is előjöhet, hogy a saját IP címünkről nem érhető el az adott hirdetés. Ez pedig amiatt lehet, hogy a platform úgy értékeli, hogy meg akarják támadni a kampányodat ebből az irányból.

Mégis honnan tudsz hitelesen tájékozódni?

A GoogleAds segít neked abban, hogy informálódj a hirdetéseidről, vagyis teljesen felesleges a saját rákeresésekkel bajlódni. Létezik ugyanis egy praktikus előnézeti és diagnosztikai eszköz, ami segít:

  • ellenőrizni , hogy valóban megjelent-e a hirdetés.
  • Méri, hogy az adott kulcsszavakra jön-e elő, és azt is, hogy a versenytársaidhoz képest hol szerepel.
  • Láthatóvá teszi, hogy a konkurencia hogyan kampányol.
  • Azt is megtudhatod, hogy bizonyos esetben miért nem fut még a hirdetésed. 
  • Mindezt úgy, hogy nem lesz tőle rosszabb a pontszámod, és nem is költesz rá feleslegesen. 

Nagyon egyszerűen működik: csak megadod a keresett kifejezést, és az eszköz betölti a Google böngészések előnézetét. Pontosan azt jeleníti meg, amit egyébként a rákereséssel látnál. 

Ne bajlódj a saját csekkolásokkal, csak ronthat a kampányod eredményességén, és még többletköltségekkel is jár! Bízd inkább profikra a hirdetéskezelést, meg fog térülni!