Szeretnéd megteremteni a márkaidentitásodat? Szeretnéd, hogy az megnyerő, egységes és hatékony legyen? Biztos te is vágysz arra, hogy az egyediségeddel kitűnj a versenytársak közül. Most megmutatjuk, ezt milyen eszközökkel érheted el. (X)

Mi a márkaidentitás lényege?

Egy márkának vannak látható elemei. A szín, a dizájn, a logó – ezek a fogyasztók és versenytársak szemében könnyen azonosítják és hatékonyan megkülönböztetik az adott márkát. A Selector Digitális Marketing Ügynökségnél a webfejlesztés során erre is kiemelt hangsúlyt fektetnek annak érdekében, hogy az őket megbízó vállalkozás minél sikeresebb legyen.

Ahhoz, hogy a vállalkozásod egy bizonyos képet alakítson ki a fogyasztók fejében, sok összetevőre figyelned kell. Ilyen a céged nevének a kiválasztása, a vállalkozás logójának megtervezése, a színek, formák, vizuális elemek tudatos használata a termékeken és a márkamegjelenések során. Létre kell hoznod egy reklámnyelvet is, amivel a potenciális ügyfeleket szólítod meg. Sőt! Még arra is ügyelned kell, hogy az alkalmazottaid – akik a márkád képviselői – is az irányelveidet kövessék.

Mitől lesz egy márka igazán jó?

Egy márka akkor lesz igazán hatékony és jó, ha:

  • saját célközönsége van, ahol a kommunikáció gördülékeny.
  • világos célokat fogalmaz meg és azt meg is valósítja.
  • pontosan tükrözi azt az üzenetet, érzést, melyet a céged közvetíteni szeretne.
  • erős látványvilággal rendelkezik, de ez nem sértő, nem tolakodó. 
  • könnyen felismerhető a hasonló márkák ellenére is – egyediséget képvisel.
  • pozitív hangvételű és jó benyomást tesz.
  • bizalmat épít a fogyasztóban, aki érzelmileg is kapcsolódni, kötődni fog hozzá, ha jó tapasztalatokat szerez.

Milyen megoldások léteznek a márkaidentitás létrehozásához?

Az egységes márkaidentitás kialakításához sok út vezethet, ezért is nevezik multidiszciplináris, sok különböző tudományterületet magába foglaló stratégiának. Itt minden egyes, tudatosan alkalmazott elemnek támogatnia kell a céged által közvetíteni kívánt üzenetet és az üzleti céljaidat. 

Három olyan stratégia létezik, ami kifejezetten hasznos lehet a márkád identitásának megalkotásában: 

  • A céged és a piaci környezet elemzése és a legfontosabb üzleti célok megfogalmazása, egy SWOT-elemzés (erősségek, gyengeségek, lehetőségek és veszélyek áttekintése).
  • A célközönség megkérdezése, hogy mire (kire) van szükségük – felmérésekkel, fókuszcsoportokkal és személyes interjúk készítésével. Ezek segíthetnek azonosítani, hogy a célközönséged milyen szegmensekbe sorolhatod.
  • Az átadni kívánt “személyiség” és üzeneteinek a meghatározása – annak eldöntése, hogy határozott vezető vagy, vagy inkább csak segítő? Egyetlen márkában lehetetlen minden pozitív tulajdonságot kombinálni, ezért inkább arra törekedj, hogy a márkád minden egyes eleme – a szövegek, a képek, a színsémák – egyetlen, tudatos identitást alkosson. 

A megfelelő márkaidentitás megalkotása olyan hosszú távú befektetés, amely megmutatkozik a vásárlók számának emelkedésében is.