A CRM-mel kapcsolatos tévhitek eloszlatása lesz ennek a bejegyzésnek a központi témája. Több okból is fontos maga a topik. Egyrészt, mivel jócskán akad ezekből a hibás vélekedésekből. Másrészt a fals elképzelések csak hátráltatják a fejlődést. (X)

Harmadrészt, az a vállalkozás, aki nem képes túllendülni a réges rég idejétmúlt beidegződéseken, könnyen lemaradhat a versenyben, és behozhatatlan hátrányba kerülhet. Ezért is ajánljuk a bejegyzés végigolvasását.

A leggyakoribb CRM tévhit, aminek nincs valóságalapja

Érthetetlen az a városi legenda, miszerint a CRM használata bonyolult. Különösen nehéz megérteni azt, aki a manapság elérhető modern és felhasználóbarát verziók esetében él ilyen állítással.

Transzparens ellenpélda a MiniCRM, mint a CRM egyszerűségének és átláthatóságának egyfajta szimbóluma. Még azok is percek alatt belejönnek a használatába, akik életükben először látnak hasonló szoftvert.

Innentől kezdve pedig az a tézis is gyorsan megdől, hogy maga a használat túlságosan sok időt vinne el. Sőt, éppen amiatt célszerű implementálni a szoftvert egy cég működésébe, mivel ezen keresztül lehet értékes munkaórák tucatjait megspórolni.

További fals feltételezések a témakörben

Sokan ódzkodnak a bevezetés folyamatától is, sajnos valótlan tévhitek miatt. Holott ma már lépésről lépésre követhető tutorial videók segítik az implementációt. Ha pedig ennél is több kell, akkor dedikált külsős szakember segíthet a bevezetésben.

Indokolatlan a félelem amiatt is, hogy ezt követően, vagyis a CRM bevezetése után majd teljesen másképp kell végezni a munkát. Minden szervezetnél arról számolnak be, ezzel az állítással pont ellentétesen, hogy a szoftver hatására könnyebbé válik az élet.

Mindeközben a felhasznált adatok biztonsága miatt sem szükséges aggódni. Még akkor is, ha egyébként meg lehet érteni az ebbéli aggályokat. Viszont a modern szoftverek már ezen a téren is komoly szintet képviselnek.

Fontos, hogy még két dolog kapcsán tiszta vizet öntsünk a pohárba

Az első egy financiális tévhit, miszerint a bevezetés, illetve a majdani használat túl drága. A kulcs a nézőpont tudatosítása. Úgy kell erre tekinteni, mint a működés optimalizálásába történő befektetésre.

Ami csak ideig-óráig jelenik meg költségként, viszont idővel megtérül. Illetve minél tovább húzzuk, és halasztjuk a dolgot, annál félőbb, hogy hátrányba kerülünk a konkurenciához képest. A nagy képet kellene tehát inkább szemlélni.

Persze a ló túlsó oldalára sem tanácsos átesni azt gondolva, hogy a CRM elvégez mindent helyettünk. Bár a szoftver tényleg nem kevés feladatot vehet le a vállunkról, a fő funkciója nem az, hogy 100%-os helyettesítést nyújtson.

Jobban járunk, ha úgy tekintünk rá, mint egy sokat tudó és mindenre rálátó asszisztensre. Aki elképesztően sokat segít abban, hogy a cégünk fejlesztésére fókuszáljunk, és okos döntéseket hozzunk.