Mire érdemes kiemelt figyelmet fordítani vállalati döntéshozóként vagy vezetőként az informatikai eszközök és rendszerek üzemben tartásával kapcsolatban? Mik azok a tényezők, amik döntő szerepet játszanak a hatékonyságban? A cikkben ezt a kérdéskört fogjuk kibontani. (X)

Miért van kiemelt jelentősége a különféle IT eszközök és rendszerek üzemben tartásának?

A manapság beszerezhető modern IT infrastruktúrák, szerverek, adattárolók, hálózati eszközök alapgaranciája azt hivatott szolgálni, hogy anyagi szempontból megóvjon minket, vásárlókat. Méghozzá attól a körülménytől, ha a beszerzett eszközök javítása vagy cseréje sokba kerülne a garanciális időszakban.

Fontos azonban gyorsan hozzátenni, hogy az alapgarancia minden tényezővel szemben nem biztosít védelmet. Példának okáért nem vonatkozik a hibaelhárítási határidőre vagy a megkésett javításból származó üzleti károkra.

Mondhatjuk úgy is, hogy az esetleges termeléskiesés, gyárleállás vagy a nyújtott szolgáltatás szünetelése kapcsán nem jelent semmiféle biztosítékot. Ez értelemszerűen nem éppen így kívánt állapot, ezért IT eszközök és rendszerek beszerzésekor mindenképp számolni kell vele.

A folytonossági terv szerepe, amikor IT eszközök üzemben tartásáról van szó

Manapság egy vállalkozással szemben alapvető elvárásnak számít, hogy mindenképp rendelkezzen úgynevezett üzletfolytonossági tervvel. Ennek az üzletfolytonossági tervnek pedig szerves része kell, hogy legyen a kritikus fontosságú infrastruktúra elemek magas szintű rendelkezésre állásának biztosítása.

Mit értünk konkrétan ezalatt? Példának okáért ebbe a kérdéskörbe tartozhat a speciális, úgynevezett SLA karbantartási szerződéssel is megtámogatott, no és persze stratégiai szinten átgondolt mentési és Disaster Recovery stratégia.

Mit nyerhetünk ezáltal vállalatként működve? Amikor úgymond beüt a probléma, és a kulcsfontosságú informatikai eszközeink és rendszereink nem funkcionálnak, kapkodás helyett konkrét cselekvési tervünk lehet.

Egy felkészült informatikai partner az üzemben tartás kérdésében is kompetens

Mi mindenben segíthet egy korrekt, felkészült és kompetens informatikai partnercég? Többek között támogathat bennünket üzleti partnerként, méghozzá egész konkrétan üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos elemzés, illetve tanácsadás keretei között.

Szintén komolyabb hozzáadott értéke lehet az úgynevezett SLA szerződéseknek és mentési rendszerek tervezésének. Ezenfelül pedig a kiépítéssel, a meglévő rendszer vizsgálatával, továbbá szükség esetén egy-egy stratégiai szintű módosítással vagy bővítéssel is rendkívül sokat segíthet egy jó IT csapat.

Úgyhogy vállalkozást működtetve és az informatikai rendszerek, illetve eszközök korszerűsítését tervezve erősen javasolt, hogy az üzemben tartás kérdéskörét is mindenképp kalkuláljuk bele a képletbe.