A Facebook ma az egyik legfelkapottabb hirdetési csatorna. Ez annak köszönhető, hogy nagyon sok embert el lehet rajta keresztül érni, jól lehet a csoportokat célozni, és sokféle hirdetést el lehet helyezni. Kiválóan alkalmas márkaépítésre, értékesítéstámogatásra. Jó beállításokkal költséghatékonyan tud látogatókat hozni. Valószínűleg a konkurenseid is hirdetnek a Facebookon, nem mindegy, mennyire hatékony a Facebook-kampányod, milyen a konverzió. (X)

A Facebook-hirdetések előnyei

A Facebook ma a világ legnagyobb online közösségi média platformja. A felhasználók napi szinten többször is belépnek a Facebookra. Ez a platform alkalmas apróhirdetések kezelésére, kapcsolatépítésre, termékek és szolgáltatások hirdetésére. 

Márkaépítésre is alkalmas, és a Facebook-hirdetés kezelőjéből az Instagram-hirdetéseket is menedzselhetjük egyszerre. A célközönség jól célozható, lehet beállítani érdeklődési kört, földrajzi helyet, nyelvet, demográfiai adatokat és még egy sor más adatot is. Nagy tömeget érhetünk el viszonylag kedvező hirdetési költségkerettel, de célpiactól és terméktől függően a többmilliós költségkeret sem ritka. Lehetőségünk van visszakövetésre, a korábban már elért érdeklődők ismételt elérésére.

Facebook-kampányok menedzselése 

Mint minden más tevékenységnél, először itt is a célokat kell meghatározni, hány látogatót és hány vásárlót szeretnénk a kampánnyal elérni, hogyan fogjuk mérni. A mérésekhez el kell helyezni egy mérőkódot, úgynevezett pixel kódot a weboldalunkon. Ezt a pixel kódot a Facebook hirdetéskezelőjében kérdezhetjük le. A pixelkód elhelyezése után már fogjuk látni a Facebookról érkező weblaplátogatásokat, oldalmegtekintéseket. 

A Google Analytics-hez hasonlóan mérhetjük valamelyik aloldal látogatottságát is, vagy figyelhetjük az oldalon végrehajtott cselekvéseket, például kosárba rakás, kattintás, lezárt rendelés. Az is egy különleges lehetőség, hogy ha találunk egy olyan csoportot, amelyben nagyobb a konverzió, akkor kereshetünk ahhoz hasonló Facebook-felhasználókat. A korábbi érdeklődőket is meg tudjuk célozni remarketing kampányokkal. 

Különbözik a Facebook-statisztika a Google Ads statisztikáitól abban, hogy a Facebook konverziónak tekinti azokat a kattintás nélküli látogatásokat, amikor a felhasználó nem a hirdetésen keresztül éri el a weboldalt, hanem egy későbbi időpontban a böngészőben direktben rákeres az adott oldalra. 

A célok meghatározása után ki kell választani a céloknak leginkább megfelelő kampánytípust, 12-féléből választhatunk. Ezután következnek a beállítások, a célközönségadatok és a költségkeret megadása. A Drive Online Marketingnél kérhetsz ingyenes auditot és segítséget a kampányod menedzseléséhez.

A kampányok eredményeit mindenképpen érdemes elemezni, és az elemzések eredményeinek megfelelően a beállításokon módosítani.