Bizonyított tény, hogy az emberek érzelmek alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket, még akkor is, ha elhatározásukat megpróbálják racionális érvekkel alátámasztani. Sokszor csak egy apróság kell ahhoz, hogy érdeklődőből átbillenjenek vásárlóba. A marketingesek pedig igyekeznek minél több ilyen apróságot elhelyezni a kampányokban, mely által javul a konverzió. Ezekből nézünk meg néhányat. (X)
Online marketinges pszichotrükkök
1. Korlátozottság érzése
A legbosszantóbb dolgok egyike, amikor valaki elől elviszik a kinézett terméket. Amikor látjuk, hogy már csak néhány darab van, úgy érezhetjük, lemaradunk, ha nem döntünk azonnal. A korlátozottság nem csak darabszám lehet, hanem időkorlát is. Az online marketingben ezt sokféle módon elő lehet idézni, például a raktárkészlet kijelzésével vagy az akciós készlet darabszámának megmutatásával, valamint az akcióból hátralévő idő folyamatos jelzésével.
2. Nekem miért ne lehetne?
Ha egy általunk kedvelt ember vesz magának valamit, amire már mi is régóta vágyunk, nem mindig őszinte az örömünk, hogy neki van egy ilyen klassz dolga, lehetséges, hogy inkább kicsit irigykedünk és még inkább meg szeretnénk szerezni mi is. Tehát a celebekkel hirdetett termékek fotóinak vagy használat közben, exkluzív környezetben ábrázolt termékfotók elhelyezése a weboldalon növelheti az eladások számát.
3. Ha ezt ilyen olcsón megvettem, veszek még valamit hozzá
Nagyon sok webáruház alkalmazza, hogy a kosárba helyezett termékhez ajánl még valamit vagy nagyobbat ugyanabból a termékből. Ezt a felülértékesítésnek (upsale) és keresztértékesítésnek (cross-sale) nevezik az online marketingben. Ezt nem csak idegesítő felugró ablakokkal lehet megoldani, hanem a rendelésleadási folyamat végén egyszerű egykattintásos “Ezt is kérem” típusú gombokkal is.
4. Még egy gyerek is tudja használni
Ha eloszlatjuk a látogatók félelmét a termék bonyolult használatát illetően, beteszünk néhány vásárlói véleményt, az szintén segíthet a döntésben.
5. Megengedhetem magamnak
Az emberek olyan termékeket is megvesznek, amelyre nincs szükségük, de birtoklásukkal jobban érzik magukat. A temékleírásokban a technikai paraméterek leírásán kívül legalább annyira fontos azoknak az érzéseknek a leírása, amelyet a termék használatával el lehet érni.
6. Erről már sokat hallottam, biztosan nem lehet rossz
Bár néha nagyon unjuk a bugyutának tűnő reklámszövegeket, a nagy számú ismétlés miatt mégis beeszik magukat a tudatalattinkba. A webshoptulajdonosok ezt úgy tudják a maguk javára fordítani, hogy az ismert márkákat teszik a nyitólapra, bannerekre.
7. Most még ajándékot is kapok, már az ajándékért is megéri
Egy praktikus kiegészítő vagy egy ingyenes szállítási lehetőség növelheti a konverziót.
8. Ez olyan, mintha rólam szólna
Történetekkel sokkal jobban el lehet adni a terméket.
Az Unas webshopok fel vannak készítve az ilyen megoldásokra, kérjen szakértői segítséget!