Az Európai Bizottság Eurydice hálózata a pedagógusok világnapja (október 5.) alkalmából közzétette éves jelentését, melyben a tanárok és az iskolaigazgatók fizetéséről és juttatásairól ad áttekintést. A jelentés megállapítja, hogy noha a 2017/2018-as tanévben a legtöbb európai országban emelkedett a tanárok fizetése, a bérnövekedés túlnyomórészt az inflációkövető indexálásnak volt tulajdonítható.
Mindössze hét országban (Bulgáriában, Csehországban, Észtországban, Hollandiában, Litvániában, Romániában és Szlovákiában) váltották ki a fizetések emelkedését szakpolitikai reformok.
A jelentés leszögezi továbbá, hogy a javadalmazás meghatározó szerepet játszik abban, hogy a tanári hivatást vonzóvá tegye, illetve hogy a már a pályán dolgozók kellően motiváltak legyenek, és úgy érezzék, megbecsülik őket. Ezért olyan átfogó stratégiákra van szükség a tanári szakma vonzerejének növelése érdekében, melyeknek szerves részét képezik az oktatási ágazatban foglalkoztatott munkavállalók jövedelmét és szakmai kilátásait befolyásoló szakpolitikai intézkedések.