A magyar előadóművészek jogtudatosságának növelése érdekében az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) ismét elindította tájékoztató előadássorozatát.
A világhálón gyakorlatilag bárki szellemi terméke hozzáférhető és használható, de a magyar előadóművészek jelentős része még mindig nem ismeri eléggé a tevékenységéhez fűződő jogokat, illetve azokat a jogi eszközöket, amelyekkel érvényt szerezhet járandóságának. Az EJI előadásait az érintettek ezért gyakran „túlélő kurzusoknak” tekintik, mivel rövid idő alatt, koncentrált és gyakorlatias felkészítést kapnak arra, hogy jogi szükséghelyzetben megtehessék a szükséges lépéseket saját védelmük érdekében.
Az EJI legutóbb egy újabb egyetemi tanszékre, az ELTE Bölcsészettudományi Karának zenei szemináriumára terjesztette ki az előadóművészek jogait bemutató előadássorozatát. Tomori Pál, az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) igazgatója és a Magyar Szerzői Jogi Fórum Egyesület (MSZJF) elnöke ismertette a tanszék hallgatóinak azokat a jogokat, amelyek világszerte és Magyarországon is megilletik az elődadóművészeket. Bognár Gábor tanszékvezető egyetemi tanár ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy “az átadott tudásanyag a hallgatók későbbi gyakorlati művészetközvetítői munkájának elengedhetetlen részét képezi.”
Az EJI az idén tucatnyi előadás megtartását tervezi. Tomori Pál igazgató és Békés Gergely jogi képviselő az ELTE BTK mellett egyebek között az ELTE Állam- és Jogtudományi Karának Jogi Továbbképző Intézetében, a Szegedi Tudományegyetem Állam és Jogtudományi Karán, a Zeneipari Hivatalban, a Majdnem Híres Rocksuliban tartanak kurzust. A Kőbányai Zenei Stúdió Művészeti Szakgimnáziumban az EJI egy teljes szemesztert szentel a témának. Az előadások az általános szerzői jogi kérdések mellett speciálisan az előadóművészi területre koncentrálnak. Felölelik a szerzői jog nemzetközi kereteire, az uniós szabályozási hálóra vonatkozó ismereteket és gyakorlati példákkal mutatják be a hazai joganyagot és joggyakorlatot.
Az EJI a művészi pályára lépők képzését, jogtudatosságának növelését folyamatos feladatának tekinti. Meggyőződésük szerint az előadóművészek eredményes jogérvényesítéshez nélkülözhetetlen a megfelelő jogtudatosság.