A Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság februártól új épületben, a Buda Square irodaházban kezdte meg működését, egyúttal átadták a harmadik egységes arculat szerint kialakított bírósági ügyfélközpontot.
A Fővárosi Törvényszék a bérbeadó által átalakított 4483 négyzetméter alapterületű irodaterületet 2018 novemberében vette át. A bíróság 20 tárgyalóterméből kettőben a VIA Video projekt keretében kialakították a távmeghallgatási és tárgyalótermi kép- és hangrögzítés technikai feltételeit.
Az Egri Törvényszéket és a Szigetszentmiklósi Járásbíróságot követően harmadik helyszínen várja az ügyfeleket az egységes arculat szerint kialakított ügyfélközpont.
Korszerű és gyors ügyintézés a bírósági ügyfélközpontokban
Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) 2015. június 4-én kötött Stratégiai Partnerségi Megállapodást a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME). Az egyetem szakmai tudásával, tapasztalatával közreműködik a bíróságok 21. századi arculatának kialakításában. A közös munka első lépéseként a MOME kutatómunkát végzett és kidolgozta az ügyfélközpontok egységes megjelenését és Arculati Kézikönyvét.
A következő években országszerte egyre több helyen nyílnak majd ügyfélközpontok. A 2018-as évben – a folyamatban lévő beruházásokkal egy ütemben – ügyfélcentrum létesült az Egri Törvényszéken és a Szigetszentmiklósi Járásbíróságon.
A Szigetszentmiklósi Járásbíróságon létesült ügyfélközpont átádásáról készült kisfilm itt megtekinthető:
Idén a Jablonszky Ferenc programban nyertes 16 bíróságon nyílnak ügyfélközpontok, valamint azon a 3 helyszínen, ahol jelenleg teljes körű épület-felújítás zajlik.
Az új létesítményben az ügyfelek komplexen, egy helyen intézhetik ügyeiket. A központokban nem csak az ügyfélfogadásra szolgáló helyiségek megjelenése egységes, hanem az ügyintézési folyamatok, az ügyintézők megfelelő felkészítése és folyamatos képzése, valamint az állampolgárok közérthető tájékoztató anyagokkal történő tájékoztatása is egységes módon történik.
Kapcsolódó cikk: