A legolcsóbb diákszámlák éves szinten akár ingyenesek is lehetnek, de vannak 1-2 ezer forintból fenntarthatóak. A diákszámlák közötti különbségek jelentősek, akár ötszörös, hatszoros eltérés lehet a kiadásokban. Az is fontos, hogy a diákszámlához tartozó elektronikus szolgáltatások kényelmesek, egyszerűek legyenek. Ma már lehetőség van például videós számlanyitásra, valamint a bankkártya alkalmazásba történő integrálására. A bankoknak elemi érdeke, hogy minél több diákkal lépjenek kapcsolatba, később ugyanis ők fontos ügyfelekké válnak.
A felsőoktatásba tartó diákoknak direkt nekik kifejlesztett folyószámla-csomagokkal és bankkártyákkal készülnek a bankok, azonban ezek költségeiben akár ötszörös, hatszoros különbségek is lehetnek – derül ki a banki ajánlatok összehasonlításával foglalkozó BankRáció.hu legfrissebb elemzéséből.
Nem szabad összekeverni a hagyományos számlákkal
Gergely Péter, a BankRáció.hu szakértője szerint a diákoknak azokat a számlákat kell keresniük, amelyek különböző feltételek nélkül is alacsony díjakkal vehetőek igénybe. Lényeges, hogy a diákok a nekik szánt számlák között keresgéljenek, hiszen a hagyományos bankszámlák a legtöbb esetben jóval drágábbak. Ma már az is alapvető, hogy a diákszámlához bankkártyát is ad a bank, azért mindenképpen érdemes a kártyaköltségekre is figyelni.
A BankRáció.hu elemzése szerint július végén a 26 év alattiaknak kínált legolcsóbb bankszámlák kezdetben akár ingyenesek is lehetnek, a legolcsóbb konstrukciók éves díja 1-2 ezer forintból kijön. Ezzel szemben a legdrágább bankszámlacsomagok bőven 20 ezer forint feletti kiadással járnak. Ezért érdemes az iskolakezdés előtt átnézni a banki kínálatot online kalkulátorok segítségével, amelyek bemutatják a különböző kedvezményeket is.
Főszerepben az elektronikus megoldások
Gergely Péter ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a diákok nem nagyon járnak bankfiókba, a pénzügyeiket elektronikusan, a netbankon, a mobilbankon és az esetleges banki alkalmazásokon keresztül végzik.
“A számlaválasztásnál tehát fontos, hogy ezeket az elektronikus szolgáltatásokat mennyiért biztosítják számukra. Több bank ingyenesen vagy kedvezményesen nyújtja ezeket” – fogalmazott Gergely Péter.
Videós számlanyitás, alkalmazásba kerül a bankkártya
Bár a bankszámlaköltségek fontosak, ám a diákoknál legalább ugyanilyen fontos, hogy az adott csomaghoz milyen – elsősorban elektronikus – szolgáltatások kapcsolódnak. A kényelmesen és egyszerűen használható banki megoldásokra vevők a diákok.
“Például ma már lehetőség van a videós számlanyitásra, ami leginkább a fiatal korosztály számára lehet vonzó. Szintén nekik jelent könnyebbséget a banki alkalmazásokba integrálható bankkártya, amellyel kényelmesen tudnak fizetni különböző szolgáltatásokért” – mondott példát a fiatalok körében népszerű szolgáltatásokra a szakember. Azt is hozzátette, a bankoknak elemi érdeke sok ügyfelet szerezni a diákok táborából, mert ők később a munkába állásuk után fontos ügyfelekké válhatnak.