Az online platformok felé kell fordulni a nemzetiségi tartalomszolgáltatásnál, mivel a fiatalok kétharmada már nem a tévéből, rádióból, hanem innen tájékozódik – hangsúlyozta az Országgyűlés nemzeti kisebbségek bizottságának ülésén a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.

Dobos Menyhért nagy sikernek nevezte a közmédiában május végén rendezett nemzetiségi napot, amelynek televíziós és rádiós programjai mintegy háromnegyed millió embert érték el.
    

Arról beszélt, igyekeztek a hagyományos tematikák – mint a gasztronómia – mellett más érdekességeket a műsorba emelni, például a történelemről, táncról vagy bármilyen más művészeti formáról. Hangsúlyozta, hogy a nemzetiségek országos önkormányzataival egyeztetve rendkívül sokrétű programot sikerült összeállítani.
    

Balogh László, a Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumának elnöke sikeresnek nevezte a műsorfolyamot, amihez “mindenki próbált hozzátenni, hogy a nap jól sikerüljön”. Azt hangsúlyozta, hogy a tematikus nap elsősorban a többségi társadalomnak szólt, megmutatva a nemzetiségi kultúrák értékeit, érdekességeit.
    

Fuzik János szlovák nemzetiségi szószóló “meglepően változatosnak” és sikeresnek nevezte a május 21-i programot, míg a hazai ukránokat képviselő Hartyányi Jaroszlava – azt jelezve, jó úton jár e programmal a közmédia – azt szorgalmazta, hogy minden népcsoportnak évente legalább egy istentiszteletét anyanyelven közvetítsék.
    

Mint mondta a fiataloknál a vallásnak jelentős közösségmegtartó ereje van.    

Erre reagálva Dobos Menyhért azt közölte, hogy a vallási műsorok közmédiabeli adásidejét egy 2000-ben kötött megállapodásban osztották el egymás között az egyházak.