A L’Oréal kontra eBay ügyben 2011 júliusában meghozott ítéletében a Bíróság kimondta, hogy az online piacterek üzemeltetői az uniós szerzői jogvédelmi szabályok alapján bírósági úton kényszeríthetőek arra, hogy véget vessenek a piactéren kereskedők által elkövetett védjegybitorlásnak.
Ítélethirdetés a C-494/15 Tommy Hilfiger Licensing és társai ügyben
A mostani ügyben nagy nemzetközi márkák gyártói és forgalmazói arra lettek figyelmesek, hogy egy prágai vásárcsarnokban a védjegyeikkel ellátott, hamis termékeket árulnak. E gyártók és forgalmazók ezért azt kérték a cseh bíróságoktól, hogy a L’Oréal kontra eBay ügyben hozott ítélet szellemében az érintett prágai piac üzemeltetőjét is kötelezzék az ott tevékenykedő kereskedők által elkövetett védjegybitorlások megszüntetésére. A védjegyjogosultak szerint ugyanis az említett ügyben hozott döntést nem csak az online, hanem a hagyományos piacterek üzemeltetői vonatkozásában is alkalmazni kell.
Az ügyben eljáró cseh bíróság az Európai Bíróságtól vár iránymutatást a tekintetben, hogy az említett ítélet hatálya kiterjed-e a hagyományos piacterek üzemeltetőire is.