Az OBH által indított három nagy projekt eredményeképpen a bírósági szervezet működésében, a napi ügyvitelben a legújabb technikai módszerek jelennek meg.
Az OBH januártól elindított új, online szolgáltatásai az „Ügyfélportálon” keresztül érhetőek el. Ezen a felületen a Bírósági elektronikus tájékoztatási és figyelmeztető rendszer segítségével a peres felek és képviselőik információt kaphatnak ügyeik állásáról, megtekinthetik az ügyek meghatározott lajstromadatait, valamint elektronikus értesítés is kérhetnek meghatározott eljárási cselekményekről.
Az eljárás időtartam-kalkulátor
Az eljárási időtartam kalkulátor által meghatározott eredmény csupán tájékoztató jellegű. A perek eljárási időtartamát a kezdőiratnak (keresetlevél, szóbeli keresetről felvett jegyzőkönyv, fizetés meghagyás alapján indult eljárásban a közjegyzőtől érkezett aktanyomat stb.) a bírósághoz érkezése napjától kell számítani.
Az eljárás időtartam-kalkulátorról bővebben >>>
Az ügyfélelégedettségi kérdőív
Az oldalon lehetőség van egy hat kérdésből álló elégedettségi kérdőív kitöltésére is, amely fontos visszajelzés a bíróságok számára az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban.
Az elektronikus panaszkezelés
Az oldal használatához Ügyfélkapun történő regisztráció szükséges. Ezt követően a gyorsabb és igényesebb ügyfélkiszolgálás érdekében az állampolgároknak lehetőségük van arra, hogy kizárólag a panaszokat (közérdekű bejelentéseket NEM) személyes megjelenés nélkül, ügyfélkapun keresztül, az alábbi elektronikus űrlap használatával terjesszék elő.
A OBH projektjeiről bővebbet itt olvashat.