Az ellenőrzött 19, kuponokat értékesítő internetes oldal közül 18 honlap nem tett eleget jogszabályi kötelezettségeinek – tájékoztatta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).
Az NFH közleménye szerint a kuponok népszerűségével a panaszok száma is megnőtt, ezért tartotta indokoltnak a hatóság a kuponokat értékesítő internetes oldalak célirányos ellenőrzését.
A jelentős kedvezmények, és az internetes vásárlással járó kényelem mellett kockázatot is jelent az online vásárlás, mert a felek nincsenek személyesen jelen a szerződéskötéskor, ráadásul sokan nem tudják, hogy a termékeket a kuponos oldalak csak közvetítik, és nem értékesítik – hívta fel a figyelmet az NFH.
A panaszkezelés módja miatt 9 honlapnál, a vitarendezési mechanizmusokkal kapcsolatban 14 honlapnál, a békéltető testülethez fordulás lehetőségével kapcsolatosan 15 honlapnál, a kellékszavatossági és termékszavatossági jogokkal kapcsolatosan 11 honlapnál találtak hiányosságokat.
A kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás, felmondás joga, ha a kupont még nem váltotta be. A jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani.
A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlap esetében a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a figyelmet arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat.
Az NFH közleményében hozzátette, hogy a fogyasztói beadványok jellemzően nem a kupont rendelkezésre bocsátó szolgáltatóval szemben érkeztek, hanem a tényleges termékértékesítést végző, vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás eljárását kifogásolták.
Érdemes a nagyobb kupongyűjtő cégeket választani, amelyek szigorúbban szűrik partnereiket, és többen garanciát vállalnak arra az esetre is, ha a termék vagy szolgáltatás nem felelne meg a vevő elvárásainak – hangsúlyozta a fogyasztóvédelmi hatóság.