A bírósági szervezet szolgáltató jellegének erősítése, a peres ügyekben a pontosabb és gyorsabb adatszolgáltatás, valamint a rendelkezésre álló adatok ellenőrizhetősége érdekében az Országos Bírósági Hivatal megkezdi az elektronikus tájékoztatási és figyelmeztető rendszer kialakítását. Az Országos Bírósági Hivatal a projekt megvalósításához 392.779.250 Ft. támogatást nyert az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program által EKOP- 2.A.2 kódszámmal közzétett pályázat keretében.
A projekt célkitűzése szerint a Bírósági Elektronikus Tájékoztatási Rendszer biztosítja az állampolgárok és képviselőik számára azt, hogy az őket érintő ügyadatokat az erre a célra kialakított internetes felületen a nap 24 órájában, otthonukból, irodából megtekintsék és tájékoztatást kapjanak arról, hogy az ügyben kitől, milyen iratok érkeztek.A projekt másik célkitűzése a Bírósági Elektronikus Figyelmeztető Rendszer, amelynek célja egy olyan elektronikus szolgáltatás biztosítása, amely lehetővé teszi, hogy az állampolgárok és képviselőik a folyamatban lévő ügyeikben minden olyan jogi eseményről SMS-ben vagy e-mail útján értesítést kapjanak, amelyet az eljárási szabályok nem tiltanak. A projekt eredményeként tehát a bíróság interneten és a telefon segítségével is értesíti az ügyfeleket a folyamatban lévő ügyeik előrehaladásáról, így javítva a bírósági eljárások eredményességét.
Az Országos Bírósági Hivatal a projekt megvalósításához 392.779.250 Ft. támogatást nyert az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program által EKOP- 2.A.2 kódszámmal közzétett pályázat keretében.
A fejlesztés megvalósulásától a következő fontosabb eredmények várhatóak:
1. Az ügyfelek gyorsabban és közvetlenebbül kaphatnak tájékoztatást ügyeik állásáról.
2. Rövidül az ügyintézési határidő, egyszerűsödik, az ügymenet. Ügyfélbarátabbá válik a lajstromirodai ügyfélfogadás.
3. A bíróságok lajstromirodáiban az ügyintézés idejének csökkenése miatt mérséklődnek a költségek.
4. Tervezhetőbbé válik a bírósági lajstromirodák működése.
A projekt szorosan kapcsolódik az „e-bíróság” koncepcióhoz, amelynek célja a személyes jelenlét nélküli ügyintézés interneten, mobil eszközökön keresztül, a személyre szabott ügyintézés, a folyamatos „nyitva tartás”, digitálisan hitelesített elektronikus dokumentumok alkalmazása, illetve a legfontosabb társszervekkel való elektronikus adatcsere megvalósítása.