A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. (McDonald’s) megtévesztette a fogyasztókat csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítése során. A GVH ezért 15.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A vállalkozás 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús tartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban. Az átlagos fogyasztó számára a tájékoztatásokból így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst (hanem pl. darált bőrt) tartalmaznak, illetve olyan technológián, átalakításon (pl. darálás, felbontás, pácolás, formázás) esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra. A GVH megállapította, hogy a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.
A McDonald’s a fenti magatartásával fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a GVH 15.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.