Az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) az európai filmgyártókkal szövetkezve próbál nyomást gyakorolni a Google-ra annak érdekében, hogy a piacvezető cég keresőmotorjában aktivizálja kalózkodás elleni eszköztárát.
Az Euractiv híroldalnak adott interjúban Christopher Marcich, az Európai Mozgókép Szövetség (Motion Picture Association in Europe) elnöke elmondta, hogy a Universal, a Sony, a 20th Century Fox, a Columbia, a Disney, a Time Warner, a Viacom és a Paramount stúdiókat is magában foglaló amerikai érdek-képviseleti szervezet francia, német, angol, olasz, orosz és spanyol iparági szereplőkkel együttműködve kész közösen fellépni a Google ellen. Megítélésük szerint az augusztusban bevezetett új algoritmusaival, amely a jogvédők panaszai szerint illegális oldalakra mutató találatokat hivatott szűrni a keresési eredmények közül, a Google még nem tette meg az elvárhatóan szükséges lépéseket a kalózoldalak forgalmának visszaszorítása érdekében.
A filmesek szerint számos keresőmotor van ugyan a piacon, amelyektől szintén elvárható az együttműködés, de piaci pozíciója okán a Google-nak a jelenleginél jóval nagyobb szerepet kellene vállalnia a jogsértések elleni harcban.
A Google szóvivője az iparági együttműködésre reagálva kifejtette, hogy véleményük szerint eleget tesznek az elvárásoknak. Változtattak keresési algoritmusukon, ráadásul átláthatóbbá tették eltávolítási eljárásukat is. A szóvivő szerint az internet korlátozása helyett következő lépésként a kormányoknak a szerzői jogosultakkal, a hirdetőkkel és pénzügyi szervezetekkel kellene megállapodást kötniük. A helyes problémakezelés szerinte az lenne, ha a pénzügyi forrásokat próbálnák elvonni az illegális kalózoldalaktól.