A Gazdasági Versenyhivatal eljárása a Magyar Posta Zrt. (Magyar Posta) fogyasztók tájékoztatására vonatkozó kötelezettségvállalásának elfogadásával zárult.
A GVH a Magyar Postával szemben indított eljárásában azt vizsgálta, hogy a fogyasztók megfelelő információt kaphattak-e arról, hogy a postafiókokban történő bankkártya-használat minden esetben készpénzfelvételnek minősül, illetve tisztában lehettek-e az ezzel kapcsolatos költségekkel.
A Hivatal a vizsgálat során megállapította, hogy a Magyar Posta a vizsgált időszakban csak szóban tájékoztatta a fogyasztókat a bankkártya-használattal kapcsolatos tudnivalókról, ez azonban a díjak mértékére nem terjedt ki. A vállalkozás a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében vállalta, hogy a szóbeli felvilágosítást írásos figyelemfelhívással is kiegészíti, s kommunikációjában mindkét esetben utal arra, hogy a postai bankkártyás tranzakciók kézpénzfelvételnek minősülnek, melyek díja eltérhet a szokásos készpénzfelvételi díjtól. A GVH az eljárás során feltárt valamennyi körülmény mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek leghatásosabban a Magyar Posta vállalásának elfogadásával biztosítható, ezért az eljárást – a vállalás kötelezettségkénti előírásával egyidejűleg – megszüntette. A kötelezettségek teljesítését a GVH utóvizsgálatban ellenőrzi.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-67/2011.