Nem szállít több utast a MALÉV. Aki a leállást követő negyedik napon, vagy azt követően utazna a társasággal, illetve február 29-e után jönne haza, az minden bizonnyal csak külön jogi eljárás keretében tudja kifizetett jegyének árát visszakapni. Ehhez nyújt segítséget a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület vállalja, hogy a hozzá forduló fogyasztók jogainak érvényesítése érdekében fellép. Így a KÖFE először is írásban felhívta a MALÉV figyelmét a vonatkozó kötelezettségei teljesítésére, illetve várja e-mailcímére – kofe@fogyvedok.hu – a fogyasztók bejelentését és igényét a jegyár visszatérítése és a kártalanítás ügyében.
Az Európai Parlament és a Tanács 261/2004 EK rendelete visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről egyértelműen tartalmazza, hogy melyek azok a jogok, amelyek járat törlése esetén megilletik a fogyasztókat. Az esetleges átfoglalás helyett a jegyár visszatérítése is jár nekik, azonban erről a héten sürgősséggel kihirdetett kormányrendelet hallgat.
A MALÉV vezetőinek nyilatkozatai szerint internetes rendelés esetén a bank, utazási irodában történő vásárlás esetén pedig az utazási iroda áll helyt, ugyanakkor mind az egyes sajtónyilatkozatok, mind a fogyasztói panaszok alapján kijelenthető, ez nem így van.
Egyesületünk szerint egyértelműen visszajár minden utasnak a jegy ára attól függetlenül, hogy milyen időpontra vásárolta azt, és az EK rendeletben meghatározottak szerinti jogok is megilletik őket az abban foglalt feltételek fennállása esetén, és a helytállásra kötelezett a MALÉV.