Szeptembertől fogyasztóvédelmi hatóságként működik a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, így hatékonyabban léphet fel a pénzügyi szervezetek ügyfeleinek széles körét hátrányosan érintő magatartásokkal szemben, és akár 2 milliárd forintos bírságot is kiszabhat.
Szeptember 1-jén lépett hatályba az a kormányrendelet, amely fogyasztóvédelmi hatóságként jelöli ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét (PSZÁF) a pénzügyi szervezetek felügyelet által ellenőrzött tevékenységei esetében. A felhatalmazás azért született, hogy a pénzügyi szervezeteket felügyelő hatóság lássa el a pénzügyi fogyasztók védelmét – különösen a tájékoztatáshoz, a hatékony jogorvoslathoz és az érdekvédelemhez fűződő jogok tekintetében -, és eljárjon a szakági törvényekben és egyéb jogszabályokban lefektetett ügyfélvédelmi rendelkezések megsértése esetén.
Az új hatáskör lehetőséget biztosít arra, hogy a felügyelet hatékonyan fellépjen a pénzügyi szervezetek ügyfeleinek széles körét hátrányosan érintő magatartásokkal szemben. A PSZÁF ezután a fogyasztók széles körének jelentős vagyoni hátrányt okozó jogsértés esetén bizonyos intézményekre akár 2 milliárd forintnyi fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabhat, illetve a jogszerű állapot helyreállításáig feltételhez kötheti, vagy megtilthatja pénzügyi konstrukciók forgalmazását, értékesítését. A felügyelet a bíróságok kizárólagos hatáskörébe tartozó szerződéses jogviták, vagy egyéb hatóságok hatáskörét érintő ügyek eldöntésére továbbra sem jogosult.