Kedd hajnalban a szlovák légitársaság, a Sky Europe anyagi helyzete miatt valamennyi járatát azonnali hatállyal felfüggesztette. Így utasok ezrei maradtak külföldön, sokaknak pedig az elutazásuk vált lehetetlenné.
A légijáratok törlésével kapcsolatban az Európai Unió külön rendelete részletesen szabályozza a kártalanítás kérdéskörét. Az Európai Parlament és a Tanács 2004. február 11-i 261/2004/EK rendelete visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről kimondja, hogy amennyiben az utas járatát törlik, a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat, és ha szükséges, az utazót ingyenes visszautazással az utazás kiindulópontjára vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni úti céljára.
Mindezeken kívül a légitársaság a repülőút hosszától függő kártalanítás megfizetésére is köteles járattörlés esetén. Ez az összeg 250 euró minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra, 400 euró minden 1500 kilométernél hosszabb Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőútra, illetve 600 euró minden egyéb esetben.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége üdvözli, hogy más légitársaságok, így a MALÉV és a Wizz Air is segítséget ajánlott fel a külföldön rekedt utasoknak. Ugyanakkor az egyes utasok többnyire csak hazaérkezésük után, a kártalanítás kézhezvételét követően tudják a repülőjegy árát megfizetni számukra.
A FEOSZ várja a fogyasztók jelentkezését a Sky Europe járattörléseivel és az esetlegesen elmaradó kártalanítással kapcsolatban. A Szövetség a hozzá beérkező egyes panaszokat haladéktalanul a megfelelő fórum felé továbbítja.