Új kampányt indított az eBay az Egyesült Királyságban, amely a hamis fogyasztói elektronikai termékek online terjesztésének visszaszorítását célozza. A „Fighting Fakes with eBay” szlogennel futó akció célja, hogy az elektronikai iparág képviselőit a VeRO programban való részvételre buzdítsa – áll az aukciós portál sajtóközleményében.
Az Egyesült Királyságban elindított „Fighting Fakes with eBay” kampány az aukciós portál hamis és veszélyes elektronikai termékekkel való online kereskedelem visszaszorítását célzó programjának része. Az akció célja, hogy az elektronikai iparág képviselőit a jogtulajdonosok számára indított VeRO programban való részvételre ösztönözze.
Az eBay meglátása szerint napjainkban egyre kifinomultabb hamisítványok készülnek, ilyenformán egyre nehezebb őket megkülönböztetni az eredeti termékektől. Az üzemeltetők úgy gondolják, hogy a hamisítványok elleni küzdelemhez és a hamis termékek kiszűréséhez szükség van a jogtulajdonosok szakértelmére is. A portál szerint a program nyújtotta együttműködési lehetőség a kulcs a 100 százalékosan eredeti termékeket kínáló aukciós piac megteremtéséhez. „Évente több millió dollárt fektetünk abba, hogy megakadályozzuk a potencionálisan hamis termékek hirdetését, és újabb milliókat költünk arra, hogy eltávolítsuk azokat, amelyek ennek ellenére felkerülnek. Ugyanakkor ezt a problémát nem tudjuk egyedül kezelni, mivel nem rendelkezünk elegendő szakértelemmel ahhoz, hogy minden termék eredetiségéről megbizonyosodhassunk” – áll Doug McCallum, az eBay Europe alelnökének közleményében.
Az eBay által indított VeRO (Verified Rights Owner) program lehetőséget ad a jogtulajdonosoknak arra, hogy az aukciós portálon hirdetett termékeket ellenőrizzék, és ha hamisítványt találnak, jelentsék az üzemeltetők felé. Jelenleg a programnak mintegy 31 ezer tagja van globálisan. Az általuk bejelentett termékek 100 százalékát eltávolítják az üzemeltetők, többségük a bejelentést követő 4 órán belül lekerül a honlapról. 2008-ban a VeRO tagok bejelentése alapján 2,1 millió hamis terméket szűrtek ki a portálról, az eBay további 2,1 milliót pedig proaktív módon távolított el. A közlemény szerint a tavalyi évben világszerte meghirdetett mintegy 2,7 milliárd terméknek alig 0,15 százaléka esetében merült fel a hamisítás gyanúja.