Nem volt rendkívüli időjárás januárban áramkimaradások ideje alatt, így ez nem lehetett az oka a szolgáltatás kimaradásának – közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) hétfőn.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet megkereste az Országos Meteorológiai Szolgálatot, hogy nyilatkozzon arról, a kérdéses időszakban az áramkimaradással érintett területeken fennállt-e a rendkívüli időjárási körülmény.
Az egyesület közölte: az OMSZ tanulmányában vizsgálta az adott területeken a hőmérsékleti, csapadék-, szél- és hóviszonyokat. Ezek alapján – a vizes, tapadó hó ellenére – nem nyilvánította rendkívülinek az adott időszak időjárási körülményeit.
A FEOSZ álláspontja szerint az E.ON Áramszolgáltató Zrt. a fogyasztóknak megtévesztő tájékoztatást adott, és nem az üzletszabályzatának megfelelően járt el az üzemzavarok elhárítása során, amikor rendkívüli időjárásra hivatkozott.
Az egyesület még februárban pert indított az E.ON Áramszolgáltató Zrt. ellen, a győri városi bíróság az első tárgyalást 2009. május 6-ra ki is tűzte.
A FEOSZ álláspontja szerint az áramszolgáltató szerződésszegést követett el, így ennek jogkövetkezménye – a kártérítési kötelezettség mellett – ötezer forint, 36 órás áramkimaradás után pedig 15 ezer forint kötbérfizetési kötelezettség a fogyasztóknak.
Az egyesület továbbra is bízik abban, hogy a per jogerős befejezése előtt az áramszolgáltató önként eleget tesz fizetési kötelezettségének – tartalmazza a közlemény.
Kutas István, az E.ON pr vezetője közölte: az E.ON nem tudja, hogy milyen vizsgálatra hivatkozik a FEOSZ, de az általuk ismert szakértői vélemények az egyesület vádjaival teljesen ellentétes állásponton vannak. Az E.ON csak a Magyar Energiahivatal mérvadó vizsgálatának függvényében kíván részletesen is nyilatkozni a témáról és a nyilvánosság elé tárni a rendelkezésére álló elemzéseket.