Keresetet nyújtott be a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az E.ON Áramszolgáltató Zrt. ellen, helytállási kötelezettség elmulasztása miatt – közölte a FEOSZ hétfőn.
A fogyasztóvédők álláspontja szerint elfogadhatatlan, hogy az E.ON nem kíván kötbért fizetni a január végi dunántúli áramkimaradás miatt.
A FEOSZ arra hívja fel a figyelmet, hogy ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltató helytállással tartozik. Ennek jogkövetkezménye pedig – a kártérítési kötelezettség mellett – fogyasztónként 5.000 forint kötbérfizetés.
“Az áramszolgáltató által felajánlott étkezési utalványok nem mentesítik a jogszabályi kötelezettsége alól” – hívja fel a figyelmet a közlemény.
Az E.ON a rendkívüli időjárási körülményekkel indokolja, hogy napokig nem sikerült helyreállítani az áramszolgáltatást a térségben.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy az áramszolgáltató csak független szerv véleményének birtokában mondhatja ki azt, hogy rendkívüli időjárási körülmények miatt nem tartozik helytállási kötelezettséggel. A FEOSZ szerint ezenkívül a fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást arról, hogy mikorra állítják helyre az áramszolgáltatást és hogy ezután milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak.
Az áramszolgáltató szakembereinek több mint három nap elteltével sikerült helyreállítaniuk az áramszolgáltatást a Nyugat-Dunántúlon, ahol január 27-én este erős havazás kezdődött, s a hó súlya miatt fák dőltek ki, megrongálva a villanyvezetékeket és a tartóoszlopokat.
A legsúlyosabban Zala és Vas megyét sújtó, de Veszprém és Somogy megyei körzeteket is érintő üzemzavar következtében 155 településen részben vagy teljesen megszűnt az áramszolgáltatás. Az E.ON korábbi közlése szerint ez mintegy 52 ezer fogyasztónál okozott problémákat.