Tegnap együttműködési megállapodást írt alá a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). A megállapodás célja a hatékony fogyasztói érdekvédelem kialakulásának elősegítése, a fogyasztók tájékoztatáshoz való jogának érvényesülése, illetve az alternatív vitarendezési módszerek elterjedésének elősegítése.
Az aláíró felek megegyeztek abban, hogy a MÁV-START Zrt. igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy a közlekedés kényelmesebbé, gondtalanabbá váljon, a FEOSZ pedig az utasok teljes körű tájékoztatása érdekében „Gondtalan utazás a Föld körül” címmel fogyasztóvédelmi kampányt indít. A Szövetség tájékoztató és jogérvényesítést elősegítő tanácsadó irodákat működtet az ahhoz szükséges információs rendszerrel együtt, melynek eredményeként a fogyasztók telefonon, személyesen, vagy interneten is segítséget kérhetnek, panaszaikkal pedig a fogyasztóvédelemben jártas szakemberek foglalkoznak majd. A Szövetség honlapján on-line panaszbejelentő űrlap segíti az utasokat problémájuk megfogalmazásában, amelyeket a FEOSZ levélben (1426 Budapest, Pf.: 56.) , vagy e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu.) továbbít a MÁV-START Zrt. Központi Ügyfélszolgálathoz. A Vasúti Személyszállító Zrt. vállalta, hogy a hozzá eljuttatott panaszok kivizsgálását haladéktalanul megkezdi. A belföldi utazáshoz fűződő panasz esetében 15 nap, a nemzetközi vonatközlekedéssel kapcsolatos ügyek esetében pedig 3 hónapos határidőn belül érdemi választ ad, valamint elektronikus formában tájékoztatást nyújt a megtett intézkedésekről a Szövetségnek. A dokumentum aláírói elkötelezték magukat amellett, hogy az utasokat széleskörűen tájékoztatják a békéltető testületi eljárás igénybevételének lehetőségéről, a vitás ügyek bíróságon kívüli rendezésének, illetve egyezség létrehozásának érdekében.