A Rail Cargo Austriának fel kell számolnia a GySEV Zrt-vel meglévő szerkezeti kapcsolatait, valamint felül kell vizsgálnia e céggel meglévő szerződéses kapcsolatait is – az Európai Bizottság e feltételekkel engedélyezte, hogy a két vállalkozás konzorciuma 102,5 milliárd forintért megvásárolhassa a MÁV Cargo Zrt-t.
A MÁV Zrt. 2007. november 27-én hirdette ki a MÁV Cargo Zrt. (MÁV Cargo) 100 százalékos részvénycsomagjának értékesítésére kiírt privatizációs tenderének végeredményét, ahol a Rail Cargo Austria AG (RCA) és a GySEV Zrt. konzorciuma lett a győztes 102,5 milliárd forintos ajánlatával.
A részvény-adásvételi szerződés aláírására 2008. január 2-án került sor a RCA (az ÖBB Holding AG leányvállalata) és a MÁV Zrt. között. A szerződés értelmében a RCA megszerzi a MÁV Cargo részvényeinek 85,5 százalékát, a GYSEV Zrt. pedig a MÁV Cargo részvényeinek 9,5 százalékát. A fennmaradó 5 százalékos részt a MÁV Cargo dolgozóinak ajánlják fel részvényvásárlási program keretében.
A tranzakciót 2008. január 15-én az ÖBB Holding AG jelentette be az osztrák és a magyar versenyhatóságnak. Ezzel párhuzamosan folyt az Európai Bizottság előzetes vizsgálata is. Utóbbi eredményeként 2008. február 22-én Európai Unió Versenypolitikai Főigazgatósága levélben arról tájékoztatta az ÖBB Holding AG-t és a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH), hogy az érintett társaságok összesített árbevételének nagysága miatt a tranzakció jóváhagyása az Európai Bizottság hatáskörébe tartozik. Emiatt a felek a GVH-nál összefonódási kérelmüket haladéktalanul visszavonták, a GVH pedig saját eljárását megszüntette.
Az Európai Bizottsághoz 2008. augusztus 25-én nyújtotta be a RCA a MÁV Cargo megvásárlására vonatkozó fúziós kérelmét. 2008. október 6-án és 7-én a Bizottság új információkhoz jutott a tranzakcióval kapcsolatban, melyek anyagi változást jelentettek a beadványban foglaltakhoz képest, így jelentős hatással lehettek a tranzakció megítélésére. (Azt, hogy egészen pontosan milyen információkról volt szó, a Bizottság mindeddig nem hozta nyilvánosságra.) A bekövetkezett változások megfelelő vizsgálata illetve hatásuk értékelése érdekében a Bizottság 2008. október 7-ét nyilvánította a vizsgálat új kezdő időpontjának, hiszen ekkor kapott meg minden releváns információt.
A fúzióban érdekelt felek 2008. november elején kötelezettségvállalásokat közöltek a Bizottsággal. A testület végül ezek figyelembevételével hozta meg feltételekhez kötött, de jóváhagyó döntését 2008. november 25-én. Döntésében a Bizottság megállapította: a magyar MÁV Cargo és az osztrák RCA tevékenysége egyaránt a vasúti teherszállításra és a szállítmányozási szolgáltatásokra terjed ki. Ezért a Bizottság csak azon feltétel teljesülése esetén engedélyezte a magyar társaság megvásárlását, ha a RCA kötelezettséget vállal a GySEV-hez (Raaberbahn) fűződő szerkezeti kapcsolatainak felszámolására és szerződéses kapcsolatainak felülvizsgálatára. A Bizottság arra a következtetésre jutott, hogy az említett kötelezettségvállalások szerint módosított ügylet nem fogja jelentősen korlátozni a hatékony versenyt az Európai Gazdasági Térségben vagy annak bármely jelentős részén.