Szerda este folytat vitát Strasbourgban az Európai Parlament az Európai Bizottság javaslatáról, amely irányelvvel szabályozná a nagyobb uniós repülőtereken fizetendő díjakat, a domináns piaci helyzettel való visszaélés megakadályozása érdekében.
Míg a Bizottság évi egymillió utasnál húzná meg a határt, az EP-képviselők a jogszabályt csak az ötmillió utasnál nagyobb forgalmú repülőterekre terjesztenék ki. Az EP közlekedési és idegenforgalmi szakbizottsága – az uniós tagállami kormányokat képviselő Tanáccsal egyetértésben – úgy ítéli meg, hogy a jogszabálynak a kisebb repterekre történő kiterjesztése feleslegesen róna adminisztratív és bürokratikus terheket olyan piaci szereplőkre, amelyek földrajzi és egyéb strukturális tényezők miatt amúgy sincsenek versenyben a nagyobb légikikötőkkel. Az irányelv ugyanakkor utasforgalomtól függetlenül kiterjed majd az összes tagállam legnagyobb repülőterére.
A parlamenti elképzelések szerint a következő uniós repülőtereket érintené a díjszabások egységesítése:
Alicante, Amszterdam, Athén, Barcelona, Berlin (Schönefeld és Tegel), Bécs, Birmingham, Bristol, Brüsszel (Zaventem), Budapest, Bukarest, Burgasz, Catania, Dublin, Düsseldorf, Edinburgh, Faro, Frankfurt, Glasgow, Gran Canaria, Hamburg, Hannover, Helsinki, Iraklion, Koppenhága, Köln/Bonn, Lanzarote, Larnaka, Lisszabon, Ljubljana, London (Gatwick, Heathrow, Luton, Stansted), Luxembourg, Lyon, Madrid (Barajas), Manchester, Marseille-Provence, Málaga, Málta, Milánó (Linate és Malpensa), München, Newcastle, Nice-Cote d’Azur, Pafosz, Palma de Mallorca, Párizs (Charles de Gaulle és Orly), Pozsony, Prága, Riga, Ródosz, Róma (Fiumicino), Stockholm, Stuttgart, Szófia, Tallinn, Temesvár, Tenerife, Toulouse (Blagnac és CCER), Varsó, Várna, Velence és Vilnius.