A fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Rossmann Magyarország Kft.-re. A drogérialáncot üzemeltető vállalkozás egyes boltjaiban nem lehetett megvásárolni az akciós áron meghirdetett parfümöket.
A Rossmann 2007. szeptember 20-30 között és december 3-9 között is akciót tartott, amelyre internetes honlapján és reklámújságjában is felhívta a figyelmet. Az első akció ideje alatt egyebek mellett Charlie parfümöket is hirdetett 2799 forint helyett 999 forintért. A második esetben több más cikk mellett Chevignon férfi parfümöt kínált 50 százalékos kedvezménnyel 7999 forint helyett 3999 forintért.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy a szeptemberi akció során a Charlie parfüm az egyik nagykanizsai üzletben, szeptember 20-24 között egyátalán nem volt kapható, Tatán pedig ugyanezen termék az akció első napján egyáltalán nem volt elérhető és ott az akció irreálisan alacsony készlettel indult. A decemberi akció során kínált parfümről kiderült, hogy a kedvezmény alapját adó 7999 forintos áron csak öt napig lehetett megvenni a terméket, korábban azt a Rossmann 5999 forintért árulta. Így a fogyasztó nem kapott reális képet az akcióról, arról, hogy milyen mértékű kedvezményt érhet el. Az akciót megelőzően huzamosabb ideig alkalmazott ár alapján ugyanis a kedvezmény nem 50 százalékos, hanem jóval kisebb volt.
Ezen tények alapján a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztalta és 5 millió forintra megbírságolta a Rossmann Kft-t. A versenyhatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a társaság együttműködőnek bizonyult az eljárás során. Súlyosító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a jogsértés nem csak egy terméket érintett, a teljes bolthálózatot lefedte, a megtévesztő információk széles fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul a Rossmann magas piaci részesedéssel rendelkezik és már többször volt elmarasztalva a fogyasztók megtévesztése miatt.