Véget szeretne vetni a szexista reklámoknak az Európai Parlament, amely pénteken Brüsszelben egy erről szóló jelentést fogadott el. Ez ugyan törvényileg nem kötelezi a tagállamokat, de jogi hátteret biztosíthat, amennyiben ez ellen szeretnének fellépni a nemzeti hatóságok.
Az Európai Parlament nőjogi bizottságának elnökhelyettese, Eva-Britt Svensson által benyújtott jelentés szerint a nemek közti egyenlőtlenségek feloldásának egyik legfontosabb mozzanata lehet, ha elejét vesszük a szexuális sztereotípiák mentén ható hirdetéseknek, melyekben a nő a tűzhelynél áll a konyhában vagy a kádat súrolja, a férfi pedig autóápoló szerrel kényezteti kedvenc négykerekűjét. Az Egységes Európai Baloldal svéd képviselőnője szerint hiába indít az EU újabb és újabb esélyegyenlőségi projekteket, ha a társadalomban a média újra és újra a hagyományos nemi szerepeket és sztereotípiákat erősíti meg.
Jelentésében Svensson azt kéri az EU intézményeitől, hogy monitorozzák a meglévő intézkedések betartatását a tagállamokban a szexuális diszkrimináció és a nemek közti ellenségeskedés kérdésében. A nőjogi bizottság képviselői szerint a tagállamoknak olyan cselekvési és figyelemkeltő kampányokat kellene kezdeményezniük, melyek zéró toleranciát hirdetnek EU szerte a nők (és a férfiak) öncélú szexuális megjelenítése ellen. A jelentés kiemeli, hogy a szlovén elnökség alatt 2008. januárjában fogadtak el olyan nemek közötti egyenlőséget előmozdító határozatot, mely kimondja, hogy a kizárólag a vásárlás előmozdítására történő szexista ábrázolások nem elfogadhatóak.
Svensson szerint minden választásunk társadalomban történik, mely telve van közvetített „értékekkel”, melyekkel a fogyasztót vásárlásra, márkahűségre és nem csak a termékkel, de a termék által sugallt életképpel való azonosulásra is szeretnék a cégek rábírni. Ezen identifikáció nyomán azonban a nők tárgyiasításával, vagy az öncélú szexualitással is azonosul a társadalom, mely ellehetetleníti a nemek közti egyenlőség előremozdulását.