A Linklaters Ügyvédi Iroda járt el a hitelnyújtó bankok, a Bayern LB, Caja Madrid, Commerzbank, DekaBank, Depfa, DZ Bank, Erste Bank, Raiffeisenbank, MKB Bank és SMBC jogi tanácsadójaként az M6-os autópálya Dunaújváros és Szekszárd között megépítendő harmadik szakaszának építése során.
A Linklaters járt el a hitelnyújtó bankok, a Bayern LB, Caja Madrid, Commerzbank, DekaBank, Depfa, DZ Bank, Erste Bank, Raiffeisenbank, MKB Bank és SMBC jogi tanácsadójaként az M6-os autópálya Dunaújváros és Szekszárd között megépítendő harmadik szakaszának építése során.
A Bilfinger Berger, Porr és Egis által vezetett konzorcium második alkalommal nyerte el az M6-os autópálya egy szakaszának építési és üzemeltetési jogát. A Linklaters már 2004-ben, az Érd-tető – Dunaújváros közötti első szakasz építése során is részt vett a tranzakcióban, akkor a Magyar Állam jogi tanácsadójaként. Emellett az iroda szintén a fenti konzorciumot képviselte tavaly, a Szekszárd – Bóly – Pécs közti második szakasz építésére kiírt pályázaton.
Bár a jelenlegi tranzakció az említett korábbi tranzakciókon alapult, az állam képviselői a korábbiakhoz képest jelentősen egyszerűsítették a projektdokumentációt. Ennek oka az volt, hogy a második szakasz projektdokumentációs megoldásai igen népszerűtlennek bizonyultak a piacon. A hitelpiac jelenlegi állapota egy tíz bank által nyújtott klubhitelt tett szükségessé. Ez azonban azt eredményezte, hogy a váratlan események kezelése során, mint pl. a közbeszerzési eljárás utólagos megtámadása több bank belső hitelbizottságának is jóvá kellett hagynia a megoldásokat.
A Linklaters budapesti csapatát – mely a nemzetközi jogászcsapat része volt – Dr. Andrékó Csilla, a Linklaters budapesti irodájának ügyvezető partnere, a bankjogi csoport vezetője irányította.
Andrékó Csilla a következőt nyilatkozta:
„Örömünkre szolgál, hogy részt vehetünk ebben a tranzakcióban, mely immár a negyedik nagyobb autóút fejlesztési tranzakciónk Magyarországon. Az elmúlt négy év alatt a magyarországi autópálya és autóút útépítési projektekben szinte folyamatosan jelen vagyunk jogi tanácsadóként és bízunk benne, hogy az autóút fejlesztések a jövőben regionális szinten is tovább folytatódnak.”
A tranzakcióban részt vettek még: a budapesti irodából Dévald Katalin, Ördögh Dalma, Andrékó Zsuzsa és Nagy Máté, míg a londoni irodából Ian Andrews, Martin Kavanagh, Tessa Davis, Andrew Zaw, Nick Mackee, Kofi Owusu-Bempah és Hannah Bronwin.
A Linklaters tapasztalata az útépítési és közlekedési szektor terén egyedülálló, szinte mindegyik európai országban jelen van a szektorban megvalósuló tranzakciók jogi tanácsadójaként: a Linklaters a múlt héten zárta le az M6-os, illetve a németországi A1-es autópálya építési projekteket. Ezen felül az alábbi tranzakciókban működtünk közre: tanácsadás a 2.2 milliárd euró értékű, görögországi Corinth-Patras autópálya építtetői számára, tanácsadás a Somague számára a 400 millió euró értékű, portugáliai DBFOM Túnel do Marão PPP projektre kiírt nemzetközi tender kapcsán, valamint az Effiage számára a franciaországi Millau Viadukt refinanszírozása kapcsán. A Linklaters ezen kívül számos esetben adott tanácsot kormányok részére az adott országban PPP konstrukcióban első alkalommal megvalósítandó közlekedési projektekben, mint pl. a Magyar Állam számára az M6-os autópálya első szakaszának építése, illetve az osztrák kormány számára az A5 (Ostregion) autópálya építése kapcsán.