A Hajdúszoboszlói Kistérségi Többcélú Társulás és társult települések az IKeR (Integrált Kistérségi e- Közigazgatási Rendszer) projekt keretében sikeresen kapcsolódtak a központi Ügyfélkapuhoz, így huszonhárom település állampolgárainak nyílik lehetősége arra, hogy önkormányzati hatósági ügyeiket elektronikus módon intézze.
A közelmúltban zárult le az a folyamat, amelyben az IKeR projektben elérhető önkormányzati elektronikus ügyintézői rendszer és a beléptetést és azonosítást végző központi Ügyfélkapu integrálása megtörtént. A projektben résztvevő településekről bővebb információ az IKeR társulási portálon található.
Cél a teljes e-ügyintézés támogatása
A központi és helyi jogszabályi változásokat folyamatosan követő, tudásalapú, folyamatvezérelt ügyintézői rendszer az állampolgároknak és gazdálkodó szervezeteknek on-line információkat nyújt a közigazgatási szolgáltatásokról, továbbá tartalmaz csaknem 150 letölthető űrlapot, dokumentumot és nyomtatványt, illetve közel 100 olyan elektronikus nyomtatványt, amelyeknek kitöltése és beküldése is elektronikusan történhet. Így az ügyfelek elektronikus módon nyújthatják be kérelmeiket és a folyamatban lévő ügyeikhez kapcsolódó további beadványaikat is.
A rendszer jelenleg közel 40 olyan ügytípust (szolgáltatást) kínál, amelyeknél az ügyindítástól a döntés meghozataláig, valamennyi eljárási cselekményben elektronikus támogatást nyújt az ügyet intéző köztisztviselőnek.
Az állampolgároknak szóló szolgáltatások között szerepelnek az adóügyek, az általános igazgatási, anyakönyvi, építéshatósági, hagyatéki, szociális és településmérnökségi ügyek, míg a gazdálkodó szervezeteknek az adó-, igazgatási, építéshatósági és településmérnökségi ügyeken kívül lehetőségük van egyéb ügyek (például működési engedély, mozgóárusítás engedély, üzletmegszüntetés) on-line intézésére is.
Jövőbeli fejlesztések
A napokban adták át az IKeR rendszer új elemét, amely a települési döntéshozók (a polgármester és a képviselőtestület) munkáját helyezi elektronikus alapokra. A rendszert jelenleg tesztelik, ám a tervek szerint szeptembertől már élesben is az önkormányzatok rendelkezésére állhat. Ez utóbbi fejlesztésből az ügyfelek számára az lehet fontos, hogy a testületi döntések, rendeletmódosítások a változások követésével együtt nemcsak azonnal megjelennek a település internetes portálján, hanem bármikor visszakereshetők lesznek az on-line adatbázisból.