Egységes európai előírásokat vezetne be a közúti infrastruktúra kezelésében az a jelentés, melyet csütörtökön fogadott el elsöprő többséggel az Európai Parlament plenárisa.
Javítaná a közúti infrastruktúra biztonságát az a jelentés, melyet csütörtökön 498-8-6 arányban fogadtak el az Európai Parlament képviselői. Az irányelv elsődleges céljai között szerepel közúti biztonsági hatástanulmányok bevezetése, biztonsági felülvizsgálatok végrehajtása, a meglévő úthálózat biztonságának javítása, valamint a közúti infrastruktúra rendszeres ellenőrzése.
Ez egyebek között azt is jelenti, hogy a jövőben beazonosítanák a kiemelten balesetveszélyes útszakaszokat, valamint intelligens közúti jelzéseket és intelligens közlekedési rendszereket alkalmaznának.
A német Helmuth Markov (Egységes Európai Baloldal) által jegyzett jelentés szerint a tagállamoknak biztosítaniuk kell, hogy megfelelő jelzések figyelmeztessék az utak használóit arra, hogy a közúti infrastruktúra egyes szakaszain javítások zajlanak, melyek ekként veszélyeztethetik az úthasználók biztonságát. Ezeknek a jelzőtábláknak fényvisszaverő jelzéseket is magukban kell foglalniuk.
Az EP közlekedési bizottsága kezdetben azzal utasította el a tervezetet, hogy az túl sok bürokratikus terhet eredményezne, valamint annak a véleményének adott hangot, hogy ezt a területet a legjobban tagállami szinten lehetne kezelni. Az EP képviselői végül azonban olyan megállapodást tudtak elérni a Tanáccsal, melyet csütörtökön a Parlament plenárisa is támogatásáról biztosított.
Az irányelv mellékletei – az intézményközi kompromisszumnak köszönhetően – nem kötelező jellegűek. Így a direktíva ahelyett, hogy alapvető és lényegi követelményeket fogalmazna meg, sokkal inkább egyfajta iránymutatásként szolgál majd arra, hogy a tagállamok fokozni tudják a közúti infrastruktúra biztonságát.