Szélessávú mobilinternet szolgáltatása 2007-es népszerűsítése során megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone Zrt. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A távközlési szolgáltató néhány reklámjában nem tájékoztatott arról, hogy kedvezményes áron csak akkor lehet nála internetezni, ha a fogyasztó hűségnyilatkozatot tesz. A Vodafone elhallgatta azt is, hogy mobilinternet szolgáltatása nem mindenhol használható. A jogsértés miatt a vállalkozásnak 5 millió forint bírságot kell fizetnie.
A Vodafone 2007. június elején vezette be a piacra a szélessávú internetezést lehetővé tevő úgynevezett 3G/HSDPA mobilinternet szolgáltatását. Ezzel együtt a szolgáltatás népszerűsítése érdekében széles körű reklámkampányt folytatott. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a hirdetésekben több ízben a fogyasztókat megtévesztő információk jelentek meg.
A Vodafone-nak voltak olyan reklámjai, amelyekben például nem szerepelt, hogy a havi 5 ezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá. A versenyhatóság megítélése szerint a hűségnyilatkozat megkövetelése lényeges információ a fogyasztó számára, hiszen a hűségnyilatkozattal megkötött szerződést csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel. A hűségnyilatkozat tehát alkalmas a fogyasztó időszakos fogva tartására, mert megnehezíti a szolgáltatók közötti váltást.
A Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél 5 Gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra. A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, miközben volt reklám, amely egyenesen arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet szolgáltatás bárhol elérhető.
A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH 5 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone Zrt-re. A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést. A távközlési szolgáltató vállalta, hogy a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja. Ez a lépés szintén bírságcsökkentő tényezőnek bizonyult.