A Variety március 3-i számában egy, a digitális szórakozási szokásokat vizsgáló on-line felmérés tanulságos eredményeit közölte, melyet az Egyesült Királyság területén végeztek.
A több mint ezerötszáz 15-45 év közötti fogyasztó válaszaiból többek között kiderül, hogy a kalózkodást jelentősen vissza lehetne szorítani, ha mindazok, akik vétenek a jog ellen, figyelmeztetést kapnának internet-szolgáltatójuktól. Az Audiovizuális Művek Szerzői Jogait Védő Közcélú Alapítvány (ASVA) szerint az internet-szolgáltatók Magyarországon is nagyobb szerepet vállalhatnának a szerzői jog védelmében.
A felmérés szerint az emberek 70%-a felhagyna a kalózkodással, ha internet-szolgáltatójától rápirító tartalmú figyelmeztető e-mailt kapna. A teenager fiúk közül pedig még többen – mintegy 78%-uk – nem töltene le többé az internetről illegális tartalmat, ha “megdorgálná” őket a szolgáltató!
„Az attól való félelem, hogy rajtakapják az embert, nagy elrettentő erővel bír, a kalózok többsége mégis úgy gondolja, hogy egyáltalán nem valószínű, hogy valaha is elkaphatják. Ha azonban maguk a kalózok azt állítják, hogy az internet-szolgáltatótól érkező közvetlen figyelmeztetés lenne a leghatékonyabb eszköz, akkor ez bizony megerősíti azt az elgondolást, hogy a szolgáltatóknak is be kéne szállni a kalózkodás elleni küzdelembe.”- nyilatkozta Russell Hart, a felmérést végző Entertainment Media Research ügyvezető igazgatója. Ehhez a véleményhez a hazai jogvédő is csatlakozik.
A jelentés azt is feltárja, hogy a felhasználók egyre nagyobb kedvvel fogyasztják a szórakoztatatóipari termékeket társas networking site-okon keresztül. A felmérés az on-demand lehetőségek iránti érdeklődést is vizsgálja. Ez alapján kiderül, hogy a megkérdezettek 84%-át nagyon érdekelik a legfrissebb filmek, 79% -ukat a TV-komédiák, és 72%-uk pedig élő zenei koncerteket is előszeretettel nézne. 53%-a azoknak, akiket érdekelnek a legújabb filmek, hajlandóak lennének fizetni, ám csak 21% nyitná ki a pénztárcáját egy jó TV-komédiáért. Az összes megkérdezett 70%-a viszont inkább elszenvedi, hogy reklámokkal szakítsák meg a legálisan letöltött tartalmakat, semmint megszakítás nélkül nézhesse kedvenc filmjét, viszont fizetnie kelljen a letöltésért.