A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) várhatón 2008 tavaszán írja ki a digitális földfelszíni televíziózás és rádiózás beindításához szükséges pályázatokat, mondta a hatóság pécsi sajtótájékoztatóján Márton György szóvivő.
Az Országgyűlés hétfőn módosította a digitális televíziózásról szóló törvényt és eszerint az NHH-nak 2008. december 31-ig kell kiírnia a pályázatokat.
A törvény alapján a pályázatok nyertesei 12 évre szóló, egyszer 5 évvel meghosszabbítható üzemeltetési jogosultságot nyerhetnek majd el. Az NHH két pályázatot ír majd ki, az egyik pályázat öt digitális televízió műsorszóró hálózat (multiplex) üzemeltetési jogosultságának megszerzésére, a másik pedig egy a VHF sávban működő digitális rádió műsorszóró hálózat üzemeltetési jogosultságára vonatkozik.
A sajtótájékoztatón Petres István, az NHH Pécsett működő előfizetői szerződések felügyeleti igazgatóságának vezetője elmondta, hogy a hatóság az idei és az elmúlt év vizsgálatai során számos hiányosságot és jelentős jogszerűtlenséget tárt fel a szolgáltatók egyedi előfizetői szerződéseiben. Az NHH ezért felhívta a szolgáltatókat, hogy pótolják a hiányosságokat és szüntessék meg a jogszerűtlen feltételeket. A felhívások végrehajtásának ellenőrzését az igazgatóság a közelmúltban megkezdte. Az igazgató hozzátette, hogy az előfizetői szerződések ellenőrzése 2008-ban is kiemelt figyelmet kap a hatóság munkája során. Dömötörné dr. Ács Katalin, az NHH főigazgató-helyettese hozzátette, hogy a hatóság 2008-ban a szolgáltatók általános szerződési feltételeiben piacfelügyeleti eljárás keretében fogja vizsgálni a hűségszerződések szabályozását.
Ehhez csatlakozva, Takács Péter, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője (HFJK) elmondta, hogy mielőbb megoldást keres a fogyasztók nagy csoportjait érintő problémák kezelésére, így olyan együttműködési megállapodások aláírását tervezi a szolgáltatókkal, amelyek megoldást jelenthetnek a garantált sávszélesség, a hűségnyilatkozatok és a hangszerződések ma még fennálló problémáira. Reményei szerint így a közeljövőben a szerződések a mainál átláthatóbbak és a fogyasztók számára könnyebben értelmezhetőek lesznek.
Takács közölte hogy a szinte napra pontosan két éve indult, a tarifák és szolgáltatások közötti eligazodást megkönnyítő tájékoztató portál, mely oldalt már több mint 5 millióan kerestek fel. Mint mondta a HFJK az elkövetkezőkben a portál korszerűsítésén és kibővítésén fog dolgozni, hogy az még több területen jelentsen támogatást a fogyasztók számára.