A fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa elmarasztalta a dm-drogerie markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t. A kiskereskedelmi lánc egyes reklámjai ugyanis alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére. A versenyhatóság emiatt 10 millió forintra bírságolta a vállalkozást.
„Minőség a legjobb áron”. 2006 januárjától 2007 februárjáig ezzel a szlogennel hirdette magát akciós újságjában a dm-drogerie markt Kft. A GVH azonban úgy ítélte meg, hogy az eljárás alá vont vállalkozás álláspontjával szemben ez a kijelentés nem a dm üzleteken belüli legjobb árat jelenti. A fogyasztók értelmezése nem lehet más, minthogy az adott termék a piac egészét tekintve a legolcsóbb. Ezen állítás bizonyítása azonban a versenyjogi gyakorlat szerint a dm feladata lett volna. Csakhogy a vállalkozás nem tudta hitelt érdemlően bizonyítani, hogy valóban az ő árai a legjobbak a piacon.
A GVH egy másik megtévesztő hirdetés miatt is elmarasztalta a dm Kft.-t. A társaság tavaly decemberben óriásplakátokon és akciós újságjában jelentetett meg hirdetést „Karácsonyi illatvarázs a dm-nél! Parfümök 50 százalék kedvezménnyel!” feliratokkal. A termékek régi ára alatt a versenytörvény szerint az akció kezdetét megelőzően érvényesített árat kell érteni. A GVH vizsgálata azonban kiderítette, hogy hat termék esetében közvetlenül az akciót megelőző időszakban 200-500 forinttal alacsonyabb árak voltak érvényben, mint amilyeneket a dm akciós újságjában régi árként megjelölt. Emiatt a fogyasztók a valóságosnál nagyobb árengedményt érzékeltek, ráadásul a hat termék esetében meg sem valósult az 50 százalékosnak meghirdetett kedvezmény.