A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) álláspontja szerint a hatékony fogyasztóvédelem alapvető feltétele, hogy ne csak a fogyasztók legyenek tisztában jogaikkal és kötelezettségeikkel, hanem a gazdálkodó szervezetek is ismerjék a rájuk vonatkozó alapvető szabályokat.
Ez utóbbi cél megvalósítása érdekében a FEOSZ egy egyedülálló kezdeményezésként a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központjának támogatásával, 2007 szeptemberében és októberében fogyasztóvédelmi előadás-sorozatot szervez. A rendezvény díjmentes, célközönsége elsősorban a kis- és középvállalkozói réteg, a Magyarországon jelenlévő multinacionális cégek képviselőit is szivesen várják.
A résztvevők olyan fontos témákkal ismerkedhetnek meg, mint például az üzletek működtetésével kapcsolatos kötelezettségek, a minőségi kifogások gyakorlati intézése, a békéltető testületek eljárása vagy a fogyasztóvédelmi szempontoknak megfelelő reklám kritériumai.
Tapasztalatok szerint a gazdálkodó szervezetek jogkövető magatartásának igen sok esetben az az akadálya, hogy tekintettel arra, hogy széles körű, de ugyanakkor igen speciális ismeretekről van szó, nincsenek tisztában a jogszabályok által támasztott követelményekkel.
A fogyasztóvédelem területén való jártasság révén hatékonyabban vezethető az üzleti vállalkozás, hozzájárulhat a fogyasztók elégedettségéhez, a vállalkozás jó hírnevének növeléséhez valamint elkerülhető a nem megfelelő gyakorlat miatti szankcionálás.
A jelentkezéseket 2007. augusztus 15-ig várják, ezt követően valamennyi résztvevőt értesíteni fognak az időpontról, illetve a helyszínről. A végleges tematika összeállításánál igyekeznek figyelembe venni, hogy a jelentkezők mely témák iránt érdeklődnek, erről a jelentkezési lap megfelelő kitöltésével tájékozódnak.
További információ: dr. Kispál Edit, sajtószóvivő 06 30 400 4477, dr. Krajcsik Szilvia 311 70 30