Két pénzintézetre összesen 14 millió forint bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa. Az MKB Bank és az Erste Bank ugyanis lakáshitelekhez kapcsolódó akcióik során reklámjaikkal megtévesztették a fogyasztókat.
Az MKB Bank Nyrt. 2006. október elejétől december elejéig „MKB lakáshitel két héten belül” szlogennel hirdetett akciót. Az akció népszerűsítése során a bank több ízben megtévesztette a fogyasztókat. Egyes reklámokban például a teljes hiteldíjmutatónak (THM) olyan kedvező mértékét szerepeltette, amely nem minden hiteltermékre volt elérhető, a svájci frank alapú lakáshitelek esetében is csak a legrövidebb kamatperiódus esetén érvényesült, de ezeknél is csak akkor, ha a bank nem teljesítette a reklámokban ígért gyors hitelbírálatot. A GVH vizsgálata megállapította azt is, hogy az MKB akciója három konstrukcióra vonatkozott (a svájci frank, az euró és a forint alapú lakáshitelekre), ám a reklámokban csak az egyik terméhez kapcsolódó THM-et tüntette fel, méghozzá azt, amelyik a legalacsonyabb volt. A jogsértés miatt az MKB Bank 10 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles. A GVH a bírság összegének megállapításánál súlyosbító körülményként értékelte, hogy a jelentős piaci részesedéssel bíró bank bizalmi jellegű termékét széles körben hirdette megtévesztő módon. Enyhítő körülménynek bizonyult, hogy az MKB Bank a versenyfelügyeleti eljárás megindulását követően kiegészítette a szóban forgó akciót népszerűsítő reklámanyagait és korábban a pénzintézetet versenyjogsértés miatt nem marasztalta el a GVH. (Vj-17/2007.sz.ügy)