A négy legnagyobb amerikai internetszolgáltató már külön díjat számít fel az emailek garantált megérkezéséért.
Az Egyesült Államokban négy újabb nagy internetszolgáltató jelentette be, hogy csak azoknak a leveleknek a megérkezését tudják garantálni, amelyek tekintetében a felhasználók az internetszolgáltatás alapdíján felüli külön díjat fizetnek.
A bejelentés elsősorban az üzleti felhasználókat érinti és az áll mögötte, hogy az interneten terjedő levélszemét miatt egyre „agresszívabbá” fejlesztett spam-szűrők veszélyeztetik a rendes emailforgalmat. Az spam-szűrők kikerüléséért és a garantált célbajuttatásért az üzleti és egyéni felhasználók is kénytelenek lesznek levelenként egy minimális díjat megfizetni. Az új lehetőséget elsősorban olyan, sok esetben automatikusan generált leveleknél fogják kihasználni, mint például az átutalások megtörténtéről szóló jelentések.
A felhasználók természetesen továbbra is küldhetnek „nem-fizetős” emaileket, de ezek feladóhoz való megérkezéséért a szolgáltatók nem vállalnak felelősséget.
A fizetős emailszolgáltatás kizárólag egy évnél régebben fennálló olyan vállalkozások számára lesz elérhető, akik ellen nem érkeztek levélszemét küldése miatti panaszok.