Szerdán léptek életbe azok az új uniós szabályok, melyek kevesebb munkavégzést engednek, és több pihenőidőt írnak elő a teherautósofőröknek.

Az új szabályok értelmében a teherautósofőröknek ezentúl kéthetente kötelezően legalább 45 egymást követő órában pihenniük kell, egy munkahét pedig nem haladhatja meg a 60 órát (ki- és bepakolással együtt). A szerdán életbe lépett előírás egy 1985-ös jogszabályt vált fel, mely még heti 74 órás munkahetet engedélyezett a teherautósofőröknek.

A módosított szabályok naponta 11 óra minimális mértékű pihenőidőt írnak elő a vezetőknek, melyből 9 órát egyfolytában pihenéssel kell eltölteniük. A sofőröknek emellett minden négy és fél óra vezetést követően 45 percet pihenniük kell. Ezek minimumelőírások, így egy tagállam dönthet úgy is, hogy ennél szigorúbb szabályozást alkalmaz.

Jacques Barrot közlekedési biztos szerint az új szabályok fontos mérföldkövet jelentenek az európai közúti szektor számára. Szerinte ezáltal mindenki csak nyerni fog, hiszen a sofőrök jelentős szociális előnyökben részesülnek, a szállítási cégek egyenlő feltételek mentén versenyezhetnek, a közutak használói pedig nagyobb biztonsággal közlekedhetnek majd.