A Bizottság nyilvános konzultációt indított a 116-tal kezdődő egységes európai ingyenes hívószámokon elérhető, Európa-szerte közös közérdekű telefonszolgáltatások meghatározása céljából.
A konzultáció 2007. május 20-ig áll nyitva.
Az eltűnt gyermekek bejelentésére létrehozott európai sürgősségi telefonszolgáltatás bevezetését követően itt az ideje, hogy elgondolkodjuk, mely további szolgáltatások legyenek még elérhetők ilyen hívószámon – mondta Viviane Reding, az EU telekommunikációért felelős biztosa. – Számos más lehetőség áll rendelkezésre, és ezennel felkérem az érdekelt feleket, hogy tegyenek javaslatot a legfontosabb új szolgáltatásokra. Már gondolkozom egy olyan egységes európai segélyvonalon, amelyen keresztül a problémákkal küzdő gyermekek meghallgatásra találnak.”
A gyermekjogok a Bizottság „Az EU gyermekjogi stratégiája felé” című közleményének legfontosabb prioritásai közé tartoznak. Ebben a Bizottság azt is bejelentette, hogy a 116-tal kezdődő hívószámot a segítséget kereső gyermekek számára és az eltűnt gyermekek bejelentésére létrehozott forróvonal céljára tartják fenn.
A ma megnyitott nyilvános konzultáció a Bizottság következő lépése a február 15-i határozatát követően, amely előírja a tagállamoknak, hogy a 116-tal kezdődő hatszámjegyű számsíkot tartsák fenn európai közérdekű szolgáltatások számára. E határozat az első ilyen számot, a 116000-át az eltűnt gyerekek bejelentésére szolgáló sürgősségi hívószámként tartja fenn.
A konzultáció célja olyan szolgáltatások meghatározása, amelyek az egységes európai hívószámon ingyenesen elérhetők. E szolgáltatások segítik a bajba jutott polgárokat vagy hozzájárulnak jólétükhöz vagy biztonságukhoz. Amint a Bizottság eldöntötte, mely hívószámokat milyen szolgáltatások számára tart fent, a tagállamok feladata lesz, hogy területükön a számokat az egyes szervezetek számára kiosszák.