Óriási terheket ró a távközlési cégekre az az adattárolási rendelet, melynek értelmében – az esetleges bűnügyi vizsgálatok támogatására – kommunikációs adatokat kell visszatartaniuk.
A terrorizmus elleni harc jegyében fogant az a szabályozás, mely arra kötelezi a távközlési vállalatokat, hogy két évig megőrizzék ügyfeleik kommunikációs (az internet- és a telefonhasználat közben keletkezett) adatait. Az üzenetek tartalmaira nem terjed ki az irányelv, melyet nemzeti jogrendszerükbe idén szeptemberig kell átültetniük a tagállamoknak.
A direktíva nem kötelezi a tagállamokat arra, hogy visszatérítsék a távközlési vállalatok járulékos költségeit. A Frost & Sullivan piaci elemző cég legutóbbi jelentése szerint az irányelvnek való megfelelés így súlyos terheket rá a telekommunikációs cégekre, kiemelve, hogy a direktíva rendelkezései nem csak a mobil- és vezetékes telefonálásra terjednek ki, hanem az internetes telefonálásra, az email-szolgáltatásokra és az üzenetküldő szolgáltatásokra is.
Emellett az elemzés szerint az irányelv azon rendelkezése, melynek értelmében a távközlési szolgáltatóknak indokolatlan késedelem nélkül kell kiszolgáltatniuk az adatokat a hatóságoknak, nem tisztázza kellőképpen, hogy ez az időtartam tulajdonképpen mettől meddig terjed.