Alig több mint fél év alatt 168 ezer előfizetőt szerzett a romániai bejegyzésű RDS-RCS által jegyzett DigiTV. Magyar leánycége, az EMKTV Kft. révén február közepén indította el műholdas műsorszolgáltatását, és hamar felülmúlta a kezdeti várakozásokat, hiszen eredetileg csupán hetvenezres ügyfélkörre számítottak az év végéig. A nagy érdeklődés láttán kétszázezerre módosították a tervet.
Fehér foltokra vadásznak
A DigiTV sikerét a műholdas és a kábeltelevízióknál egyaránt jóval alacsonyabb árának köszönheti. Az új szolgáltató kimondottan a kispénzű ügyfeleket célozza meg: az alapcsomag 34 csatornát kínál havi 2700 forintért. Sőt kétéves hűségnyilatkozat esetén az első évben elengedik az előfizetési díjat. Meg kell venni viszont a digitális jelátalakító berendezést (set-top-box) és a parabolaantennát, amely együtt 21.600 forintba kerül, de van lehetőség részletfizetésre is. Ráadásul a november végén induló új akcióban egy második dekódert is kínálnak majd, amely lehetővé teszi hogy két tévén különböző műsort nézzenek a lakásban, ami eddig a kábeltévé nagy előnye volt a műholdas szolgáltatással szemben. Ez ötezer forintba kerül, de csak azok juthatnak hozzá, akik az első dekódert már kifizették.
Nem csoda, ha a versenytársak az induláskor heves támadásokat intéztek az új szereplő ellen, mondván, hogy dömpingáron szolgáltat, és minden illetékes hatóságot megkerestek az ügyben, ám végül egyik vádat sem találták megalapozottnak a DigiTV ellen. Sárai Endre szerint alaptalannak bizonyult a konkurencia félelme, mert bár kis részben sikerült másoktól is ügyfeleket elcsábítaniuk, többnyire a vidéki fehér foltokat fedik be, vagyis azokat a területeket, ahol nem éri meg a szolgáltatóknak kábeleket lefektetni, a jelenlegi műholdas szolgáltatások viszont sokaknak túl drágák.
A fővárost már bekábelezték
A DigiTV elsősorban Kelet-Magyarországon és a Dunántúl déli megyéiben tudott magának ügyfeleket toborozni. A bekábelezett fővárosi piaccal szemben is inkább Pest megyében hódít, a leggyengébben pedig Északnyugat-Dunántúlon szerepelt eddig.
A UPC-nél is úgy látják, hogy azoknál toboroz a DigiTV, akiknek eddig nem volt sokcsatornás televíziós szolgáltatásuk, bár azt sem tagadják, hogy a szintén műholdas UPC Directtől és a kábeltelevízióktól is sikerült előfizetőket átcsábítania az új szolgáltatónak. Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója szerint a DigiTV elfér a piacon, hiszen egy egészen más szegmenst céloz meg, mint a jóval szélesebb kínálatával és a jobb minőséggel (például 5.1-es házimozihang) a prémium kategóriába sorolt UPC Direct. Utóbbinak 170 ezer előfizetője van, az ügyfélszám már a DigiTV megjelenése előtt stagnálni kezdett, jelezve, hogy telítődik a megcélzott piaci terület.
Az első év ingyenes
Az új szereplő árcsökkentésre késztette versenytársait. A fővárosban és környékén szolgáltató Antenna Digital is egyéves ingyenes időszakot kínál négy csomagjából kettő – a családi és az extra – esetében. Ehhez az ügyfeleknek hároméves hűségszerződést kell aláírniuk. A második évben az olcsóbb, 62 csatornás csomagért havi 3990, a drágábbért 5750 forintot kell fizetni, ezért nyolcvan adáshoz juthatnak hozzá. A harmadik évben viszont már a listaárat kell fizetni. Tóth András, az Antenna Digital szóvivője szerint a listaár nem sokkal magasabb, a családi csomag például jelenleg hatszáz forinttal kerül többe, mint az akciós havidíj. Az érdeklődés nagy, ám azt nem árulták el, hogy az ötvenezres előfizetői tábor eddig hány új taggal növekedett.
A UPC is akciózásra kényszerült: a cég eddig nem csökkentette jelenleg 730 ezer előfizetővel rendelkező kábeltévé-szolgáltatásának havidíját, legfeljebb elengedett pár hónapot, ősztől viszont a korábbi ötezer helyett 3990 forintért kínálja a legbővebb csomagját.