A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2005. november 30-án megtartott tárgyalásán megállapította, hogy a Digitálfotó Lapkiadó és Kereskedelmi Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a Digitális Fotó Magazin 2005. évi negyedik számában piacvezető pozíciójára tett kijelentésével. A Versenytanács az eljárás alá vontat egymillió forint bírság megfizetésére kötelezte.
A versenytörvény szerint a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága – így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja – tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.
A Digitális Fotó Magazin 2005. évi negyedik számának előszavában közzétett piacvezető pozícióra tett kijelentések a Versenytanács megítélése szerint a fogyasztók (így különösen a hirdetők) megtévesztésére alkalmas volt. Mivel a piacvezető pozíció meghatározására a lapkiadás és lapterjesztés piacán nincs elfogadott mérce, így egy-egy önkényesen kiválasztott mutatószámra való utalás a fogyasztók megtévesztésre alkalmas lehet. Az eljárás alá vont nem tudta bizonyítani piacvezető pozíciójára vonatkozó állításának valóságtartalmát.
A jogsértő vállalkozásra a Versenytanács egymillió forint bírságot szabott ki.